در بسیاری از مواقع، ممکن است از بزرگتر های فامیل شنیده باشید که دشمنت را نسبت به دوستت نزدیک تر نگه دارد. یکی از شیوه های موفقیت در تبلیغات شبکه های اجتماعی، آنالیز نمودن صفحات رقبا می باشد. با آنالیز نمودن شبکه های اجتماعی رقبا، می توانید نقاط ضعف و قوت شبکه خود را بسنجید و آن را بهتر نمایید. در این بخش می خواهیم روش آنالیز نمودن شبکه های اجتماعی رقبا را به شما آموزش دهیم تا بتوانید یک شبکه مجازی بسیار خوبی برای خود رقم بزنید.

دلیل لزوم آنالیز شبکه های اجتماعی رقبا چیست؟

پیش از آن که بخواهید به دنبال پرسش چگونه شبکه های اجتماعی رقبا را آنالیز کنیم، باشید می بایست بدانید که چرا اصلا باید این کار را انجام دهید. یکی از دلایل بسیار مهمی که شما می بایست شبکه های اجتماعی رقبا را آنالیز نمایید، این است که بتوانید از فعالیت های گذشته و حال اطلاعات مفیدی کسب نمایید. با آنالیز فعالیت های گذشته و حال شبکه اجتماعی رقیب خود، می توانید روند اجرای استراتژی او را تشخیص دهید و با استفاده از روش رو، شبکه اجتماعی خود را بهسازی نمایید.

یکی دیگر از دلایل مهمی که شما می بایست شبکه های اجتماعی رقبای خود را آنالیز نمایید، شناسایی فرصت ها و تهدید ها می باشد. در آنالیز نمودن شبکه های اجتماعی رقبای خود، می توانید تمامی شکست ها و موفقیت های آن ها را مشاهده نمایید و استفاده از روش هایی که موجب شکست شما می شوند دوری کنید و از ترفند های موفقیت آمیز استفاده نمایید. علاوه بر آن، می توانید دلایل شکست آن ها را نیز متوجه شوید؛ به عنوان مثال ممکن است قیمت کالایی را بسیار بالا زده باشند یا در برخورد با مشتریان در پیام به خوبی عمل ننموده اند.

چگونه می توانیم شبکه های اجتماعی رقبا را آنالیز کنیم؟

در مرحله اول، می بایست تمامی رقبای خود را شناسایی نمایید. قالبا، تمامی رقبای شما از همکاران و هم صنف های شما می باشند. برای شناسایی رقبایی خود در شبکه های اجتماعی پر بازدید از جمله اینستاگرام، می توانید از ابزار هایی همچون برند 24 استفاده نمایید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن تمامی رقبای خود را شناسایی نمایید. با شناسایی رقبای خود، می توانید پس از تاسیس شبکه مجازی خود، صفحه او را آنالیز نمایید و تجربیات جدیدی را فرا بگیرید.

در مرحله دوم، می بایست تمامی مخاطبان رقبا را شناسایی و جستجو نمایید. بررسی مخاطبان رقبا، در صفحات مجازی عمومی کار دشواری نمی باشد و می توان آن را بدون هیچ ابزاری انجام داد. با شناسایی مخاطبان رقیب خود، می توانید بررسی نمایید که آن ها چه مقدار به این صفحه مجازی علاقه مند هستند. برای شناسایی مخاطبان رقیب خود، می بایست حداقل 10 درصد آن ها را به صورت کامل شناسایی نمایید.

در مرحله سوم، می بایست نوع محتوا های تبلیغاتی رقیب خود و ترفند های او را بررسی نمایید. همانطور که می دانید، برای ساخت محتوا های تبلیغاتی و جذب بازدیدکنندگان هزاران ترفند وجود دارد و شما می توانید آن ها را در صفحه مجازی رقیب خود مشاهده نمایید.

در مرحله آخر، می بایست تمامی تغییرات شبکه اجتماعی رقیب خود را از ابتدا تا به امروز بررسی نمایید. بررسی تغییرات شبکه اجتماعی رقیب خود، موجب می شود تا شما بتوانید با تمامی ترفند های موفقیت آمیز او آشنا شوید و از آن ها برای موفقیت در شبکه مجازی خود استفاده نمایید. علاوه بر آن، دیگر مجبور نیستید که ترفند های غریبه را با شک و تردید اجرا نمایید و می توانید از ترفند های مطمئن و امتحان شده برای بهبود یافتن شبکه مجازی خود استفاده کنید.

با کمک ابزار ها، چگونه شبکه های اجتماعی رقبا را آنالیز کنیم؟

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، ابزار ها می توانند در آنالیز نمودن شبکه های اجتماعی رقبا بسیار پر کاربرد و مفید باشند. به همین دلیل، اگر کسی از شما پرسید که چگونه می توانیم شبکه های اجتماعی رقبا را آنالیز کنیم، می بایست ابزار های مفید و معتبر را به او معرفی نمایید. یکی از معتبر ترین و پر کاربرد ترین ابزار ها برای آنالیز شبکه های اجتماعی رقبا، ابزار برند 24 می باشد. با ثبت نام رایگان در این وبسایت، می توانید هشتگ مورد نظر خود را وارد نمایید و تمامی شبکه های مجازی رقبای خود را کنترل نمایید و از آخرین اطلاعات آن ها آگاه شوید.

به قول قدیمی ها، افراد می بایست از دشمن خود بیشتر بیاموزند تا دوست خود. برای آن که بتوانید در صفحات مجازی موفق شوید و کسب و کار خود را رونق دهید، می بایست از ترفند ها و روش های تمامی رقبای خود استفاده نمایید. با آنالیز نمودن شبکه های مجازی رقبای خود، می توانید از تمامی ترفند ها و تجربیات آن ها استفاده نمایید و شبکه مجازی خود را بهسازی کنید و از پیشرفت خود لذت ببرید. برای مطالعه تاثیر سئو بر دیجیتال مارکتینگ اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.