بازاریابی محتوا : صفر تا صد تولید محتوا 

تولید محتوا

فرایند تولید محتوا عبارت است از ایجاد یک متن یا رسانه قوی و تأثیرگذار به گونه ای که مخاطبان را در یک یا چند حوزه، درگیر خود سازد. اگر شما هیچ برنامه خاصی برای تولید یک محتوای عالی ندارید، پروژه های توسعه کسب و کارتان به تاخیر می افتد. در تولید محتوا باید برنامه و استراتژی های منظمی داشته باشید و طبق آن پیش بروید. همچنین، برنامه انتشار محتوای شما می تواند موقت باشد و یا به طور پیوسته ادامه پیدا کند. این بدان معنی است که محتوای ضعیف به شما در دستیابی به اهداف تجاری کمک زیادیی نمی کند؛ با محتواهای ضعیف به درستی نمی توانید نیاز مخاطبان را پاسخگو باشید. بنابراین اگر شما یک تیم کوچک (یا یک نفر) باشید، به نظر می رسد به سختی می توانید برنامه های گسترده تولید محتوا را اداره کنید. اما مشکل اینجاست: بدون پردازش، این احتمال وجود دارد که محتوای شما در خدمت هدف شما نباشد!

تماس با آواتاج

ایجاد یک فرایند تولید محتوا به صورت مشترک

با ایجاد یک فرایند تولید محتوای منسجم و کامل این مزیت را ایجاد می کند تا هر فرد در تیم شما موارد زیر را بداند:

  • اهدافی که افراد تیم به سمت آن در تلاش اند
  • کارهایی که برای تکمیل اهداف نیاز دارند
  • زمان اختصاص داده شده برای اهداف
  • سایر اعضای تیم به اهداف وابسته اند
  • جایی که هر قطعه از محتوا یک معنا و مفهوم دارد

برای ارزیابی و ساده تر کردن روند تولید محتوا، باید یک فرایند منظم و قوی برقرار کنید. این فرایند باید در برابر چالش هایی که تیم و شغل شما با آن روبرو هستند، به خوبی عمل کند. تیم تولید محتوای خود را در کنار هم جمع کنید و راهی برای مستند سازی فرآیندهای خود خلق نمایید. ابزاری مانند یک تخته وایت برد، یک دیوار خالی که بتوانید برچسب ها و دستورها را روی آن بچسبانید و …، بهترین انتخاب است. فرایند تولید محتوای خود را با تعریف هر یک از شش عامل زیر می توانید آغاز کنید:

  • هدف تولید محتوا
  • وظایف تولید کنندگان محتوا
  • نقش ها
  • شیوه سفارش تولید محتوا
  • زمان بندی و موعد مقرر برای نگارش و تحویل محتواها
  • مقدار، حجم و تعداد هر محتوا

 

فرایند تولید محتوا

هدف از تولید محتوا چیست؟

اگر محتوای شما به اهداف شغلی و نیازهای مخاطبان شما نگاشته نشده باشد، هیچ روندی نمی تواند در جهت حرکت به سمت کسب و کار کمک کند؛ به عبارت دیگر، بدون برنامه یا هدف خاص برای یک کسب و کار خاص، نمی توانید در میر دلخواه قدم بردارید. هر زمان که هر تکه از محتوا و مطالب شما دارای یک هدف مشخص باشد، شما توانایی ارزیابی عملکرد آن و بهینه سازی فرآیند های تولید محتوا را خواهید داشت. تلاش هایی که در آینده می توانید انجام دهید این است که بدانید آیا محتوای شما برای رتبه بندی در موتورهای جستجوگر مفید است یا خیر و یا اینکه محتواها به برندسازی کمک می کنند؟… هدایت و رهبری تیم تولید محتوا به هر میزان و تعداد که باشد در جایگاه خود می تواند به کسب و کارها و تجارت کمک کند تا بتوانند به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنند.

 

چگونه بازاریابی محتوا انجام بدهیم؟

بهترین زمان برای تعیین اهداف هر یک از مطالب شما، به طور قطع در مرحله برنامه ریزی موضوع تولید محتوا است. تعیین اهداف همچنین می تواند در طول مرحله کشف موضوع یا شروع کار برای پروژه های وب سایت اتفاق بیفتد. برنامه ریزی مطالب محتوایی شما به صورت عمده، رایج ترین و کارآمدترین تعریف از تقویم تولید محتوا برای یک چهارم سال یا حتی کل سال است. برای مثال، در یک برنامه ویژه تولید محتوایی، 13 موضوع برای ارسال در بلاگ سایت برای سه ماهه اول سال، فهرست می شوند.

 

اهداف تولید محتوا

برای سهولت کار می توانید موضوع ها را ستون بندی کنید و آن را در فهرست هایی قرار دهید. وقتی همه 13 هدف را لیست می کنید، انتظار می رود برخی از آنها بیش از یک بار دیده شوند؛ لیست خود را مرور کنید و ببینید آیا آنها با اهداف کسب و کار به عنوان یک جزء کلی در تلاش برای دستیابی به اهداف هستند یا خیر؟! اگر هدف شما این است که با تولید محتوای همه جانبه برای سایت بتوانید رهبری تیم و کسب و کار خود را تا حدود 15 تا 20 % افزایش دهید، قطعاً باید تمام موضوعات را بر طبق اهداف خود دسته بندی کنید. هرچه فرآیند محتوانویسی، دقیق تر و بهتر با نظم بیشتر انجام شود، شما را چندین مرتبه به هدف نزدیک تر می سازد. برای دریافت مشاوره تولید محتوا اینجا کلیک کنید.

تاریخچه پیدایش بازاریابی محتوا به چه زمانی می رسد؟

یکی از مفهوم هایی که در سال های اخیر شاهد رصد آن هستیم ، مفهوم بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا یکی از مهمترین شاخه های بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ است که در شرایط دنیای امروز می تواند کسب و کارها را متحول سازد. دقت به نوع محتوا و استراتژی محتوا در این نوع بازاریابی بسیار حائز اهمیت است و به همین علت قصد داریم در ادامه به تعریف این نوع از بازاریابی بپردازیم
گاهی برخی افراد بازاریابی محتوا را با وبلاگ نویسی ، مدیریت شبکه های اجتماعی و یا حتی ویدئو مارکتینگ اشتباه می گیرند؛ اما این واژه گسترده‌تر از این حرف‌هاست. سال‌های بسیار دور، قبل از این‌ که حتی تصوری از اینترنت وجود داشته باشد، غارنشینان با نقاشی روی دیواره‌ها در حال تولید محتوا بودند. شاید کمی اغراق‌آمیز به نظر برسد، ولی محتوا از نیازهای اولیه‌ی بشریت بوده که به وسیله‌ی آن توانسته ارتباط برقرار کند، ارزش‌آفرینی کند و دنیا را جای بهتری برای زندگی بسازد.

بازاریابی محتوا در اصفهان

درست است که تولید محتوا سابقه ای به درازای تاریخ دارد اما قرار گرفتن واژه‌ بازاریابی در کنار محتوا قدمت چندان زیادی ندارد. برای اولین بار سال ۱۹۸۵ یک کسب‌وکار تولیدکننده‌ ماشین‌آلات کشاورزی ، به صورت تجاری از بازاریابی محتوایی استفاده کرد و بعد از آن، این ترفند سخاوتمندانه (در قبال مشتریان) به سرعت ترویج پیدا کرد. بازاریابی به معنای رفع نیازهای مخاطبان است و اگر امروزه آن را در کنار کلمات مختلفی می‌بینیم به این دلیل است که نیازهای مخاطبان گسترده‌تر و رفع آن به مراتب پیچیده‌تر شده است. آیا برای رفع نیازهای مخاطبان راه بهتری جز ارزش‌آفرینی برای آن‌ها وجود دارد؟
قصد داریم پس از تعریف کلمات بازاریابی و محتوا ، به تعریف دقیق تری از مفهوم بازاریابی محتوا برسیم. این تعریف می تواند به صاحبان کسب و کار کمک کند تا دید دقیق تری نسبت به کسب و کار خود داشته باشند.
اگر به دنبال یک تعریف جامع در مورد بازاریابی محتوا می گردید، باید بگوییم که بازاریابی محتوایی ترفندی است که برندها از آن برای جذب و تبدیل مخاطبان به مشتریان و تبدیل مشتریان به خریداران دائمی استفاده می‌کنند. به عبارت بهتر، برندها با تولید و ترویج محتوای رایگان و ارزشمند در تلاش هستند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و با آن‌ها تعامل داشته باشند تا مردم آن‌ها را بشناسند، اعتماد کنند و به خرید و فروش با آن‌ها بپردازند. زیرا محتوا، ارتباط ایجاد می‌کند. ارتباط، اعتماد می‌آفریند و اعتماد کسب‌وکار شما را رونق می‌بخشد.
بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شده است. بازاریابی محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به وضوح تعریف و شناخته شده هستند. این عمل با هدف هدایت کاربران برای انجام اقداماتی سود ده صورت می گیرد. با توجه به تعریف بیان شده انتظارات معقول تری از کمپین های محتوایی میتوان داشت و از آن ها به نحو احسنت برای پیشبرد اهداف یک شرکت استفاده کرد.

وظایف تیم در فرآیند تولید محتوا

ندانستن وظایف تمامی افراد در فرآیند تولید محتوا می تواند پروژه ها را به تاخیر بیاندازد و باعث شود محتواها هرگز منتشر نشوند و یا به موقع در زمان نامناسب منتشر شوند. در تولید محتوا، وقتی زمانی را برای نوشتن و ویرایش را کنار بگذارید، اما به اندازه کافی برای طراحی و اصلاحات فرصت در نظر نگیرید، حتماً به زمان اضافی نیاز خواهید داشت که فرآیند کل محتوا را به تأخیر می اندازد. این کار در نتیجه نهایی برای وبسایت یا کسب و کار، اثرات منفی خواهد گذاشت. مهم ترین وظایف تیم کاری، هماهنگ بودن با یکدیگر است. در قسمت بعدی می توانید نحوه انجام و عمل کردن به تمامی وظایف را مطالعه کنید.

تیم تولید محتوا

چگونه بهترین برنامه ریزی را برای تولید محتوا داشته باشیم؟

هر عملی که باید در تولید محتوا انجام شود را برای لیست کردن در اصلی ترین مطالب ذکر شده، فهرست کنید. این کار، ساده (و واضح) به نظر می رسد اما فراموش کردن مراحل خاص و به ویژه مراحل فرعی به راحتی امکان پذیر است. نگران نباشید! پیش بروید و مواردی را که در طول فرآیند تولید محتوا اتفاق می افتد، لیست کنید. یک رویکرد خوب در اینجا این است که تا حد امکان دقیق باشید و وظایف خود را مو به مو انجام دهید.

به عنوان مثال، به جای اینکه فقط ویرایش عمومی محتواها را به عنوان یک وظیفه ذکر کنید، ویرایش های تکمیلی را که باید انجام دهید مانند نسخه تجدید نظر در محتوا، ویرایش عناوین و …. را نیز به لیست خود اضافه کنید. فراموش نکنید که مراحلی مانند بررسی متن اصلی محتوا، تصحیح مقاله، ترجمه یا بررسی نکات سئو و نگارشی و … نیز جزو همین قسمت محسوب می شوند. در این مرحله حتی ممکن است لیست طولانی تری نیز حاصل گردد که به ظاهر به جای بهتر بودن، اوضاع را بدتر جلوه می دهد؛ اما مراحلی که بعد از این کار انجام می شود به شما کمک می کند اصلاحات را بهتر انجام دهید. لیست را کامل کنید، انجام دهید و آن را عملی سازید. بار دیگر با همه افراد تیم تولید محتوا هماهنگ شوید و تأیید کنید که هیچ کاری از قلم نیوفتاده است. وقتی این کار تمام شد، شما برای مرحله بعدی آماده هستید.

نقش ها در مراحل و فرآیندهای تولید محتوا

تک تک کارها را به شخصی که وظیفه انجام آن را بر عهده دارد اختصاص دهید. اگر اینگونه برنامه ریزی نکنید، بیشتر زمان و وقت شما در معرض خطر خواهد بود؛ زیرا این امر می تواند زمینه ای برای کوتاهی کردن و یا محیط ناسالم در تیم تولید محتوا باشد. برای هماهنگ سازی میان اعضای تیم تولید محتوا باید به لیست کارهای خود مراجعه کنید و در کنار هر کار یا وظیفه، نامی را اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که همه افراد تیم کاری در همان صفحه حاضر هستند و هر یک از اعضای تیم در مورد دامنه مسئولیت های خود اطلاعات کامل دارد. اگر متوجه شدید که بیش از یک نفر مسئول یک کار واحد است، بیشتر به آن توجه کنید و ببینید که آیا می توانید تعدادی زیر مجموعه نیز داشته باشد یا خیر.

تولید محتوای الکترونیک

تولید محتوای الکترونیکی

تولید محتوای الکترونیکی در حقیقت به محتواهایی گفته می شود که در فضای اینترنت و از طریق تجهیزات و وسایل دیجیتالی به نمایش در می آید. شاید با نام محتوای الکترونیکی در جشنواره ها و سمینارها و همچنین مسابقات فرهنگی و هنری، بیشتر برخورد کرده باشید. محتواهای الکترونیکی به محتواهایی گفته می شود که در یک موضوع خاص و با ابزارهای رایانه ای، نرم افزارها و برنامه ها تهیه شده اند. فاکتورهایی نظیر خلاقیت، نوآوری، گرافیک چشم نواز و زیبا و همچنین محیط کاربرپسند، مهم ترین ویژگی های تولید محتوای الکترونیکی هستند. به طور مثال، برنامه ها و ویدیوهایی که به صورت پویا در مورد یکی از موضوعات کتاب های درسی صحبت می کند و اهداف آموزشی و یادگیری را تحقق می بخشد، نوعی تولید محتوای الکترونیکی محسوب می شود.

تولید محتوای الکترونیکی یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین ابزارهای آموزشی مبتنی بر رسانه های آنلاین است. آموزش در فضای مجازی و کلاس های درسی آنلاین نیز با استفاده از این نوع محتواها بسیار متداول شده است. محتواهای الکترونیکی، محتواهای پویا هستند که لذت آموزش و یادگیری تمام موضوعات را دوچندان می سازند. پاورپوینت ها، فایل های فلش پلیر، ویدیوها و انیمیشن ها، نمونه هایی از تولید محتوای الکترونیکی هستند.

تولید محتوای آموزشی

هنگام ایجاد محتوای آموزشی برای شغل خود، مهم است که نگاهی به گذشته بیاندازید، تصمیم بگیرید که دقیقاً چه چیزی را می خواهید بنویسید و بهترین راه برای دستیابی به محتوای قوی و عالی چیست. ابتدا محتوا را در ذهن خود در نظر بگیرید. آیا این همان چیزی است که می توان در یک صفحه وب سایت یا وبلاگ نوشت؟ آیا محتوا به اندازه کافی عمیق و طولانی هست تا بتوان در یک کتاب الکترونیکی آن را گنجاند؟ آیا این چیزی است که از طریق یک رسانه بصری با محتوای مختصر، مانند یک اینفوگرافیک، بهتر نمایش داده شود؟ پس از تصمیم گیری در مورد موضوع و رویکرد خود، زمان آن رسیده که نوشتن و تولید محتوا را شروع کنید. در این قسمت با 10 نکته آشنا می شوید که به شما در شروع نوشتن مطالب آموزشی یا تولید محتوای آموزشی برای سازمان یا تجارت خود کمک می کند. با ما همراه باشید.

تولید محتوای آموزشی

 

  • محتواهای را بنویسید که مرتبط است – تولید محتوای آموزشی با موضوعات مرتبط

اگرچه این کار ممکن است یک اقدام غیر عاقلانه باشد، اما حقیقت دارد!! ممکن است تعجب کنید؛ بسیاری از مردم سعی می کنند محتواهایی را بنویسند که برای مخاطب هدف آنها کاربردی نداشته یا با حوزه تخصصی آنها هیچ ارتباطی ندارد. سازمان ها و کسب و کارهایی که می خواهند مخاطبان خود را افزایش دهند و چشم انداز خود را به ویژه از طریق نتایج جستجوی طبیعی گوگل توسعه دهند، باید اطمینان حاصل کنند که موضوعات و محتوای آنها برای هدف قرار دادن علایق و نیازهای مخاطبان و هر آنچه را که جستجو می کنند، به قدر کافی مرتبط هستند. اما چگونه می توانید از آن نوع اطلاعات مطلع شوید؟ این جایی است که شخصیت شناسی و نیازسنجی مشتریان یا خریدار می تواند مفید باشد.

  • متناسب با هدف مخاطبان، محتوای آموزشی خود را تنظیم کنید

در بازاریابی ورودی، مهم است که روی نوشتن مطالبی تمرکز کنید که به مخاطب هدف شما نزدیک تر است. برای انجام این کار، ابتدا باید بدانید که آنها چه کسانی هستند و چه می خواهند. کمک گرفتن از افرادی که نیاز بازار هدف را تحلیل می کنند در این راه بسیار عالی خواهد بود. این افراد راهنمایی می کنند که مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه کاری انجام می دهند، چه چیزی را به دنبال دارند، انواع چالش هایی که با آنها روبرو هستند چیست و مسیر سفر خریداران چگونه است. بخشی از این فرآیند همچنین به دانستن اینکه مشتریان در آینده از چه خدمات یا محصولاتی استفاده می کنند یا ممکن است به دنبال خرید چه چیزهایی باشند اختصاص دارد. محتوایی را ایجاد کنید که با افراد و نیازهای آنها صحبت کند.

 

  • خاص باشید و از مثال های واقعی استفاده کنید

یک روش معمول که اغلب در وبلاگ ها مشاهده می کنیم این است که آنها اغلب به روشی بسیار عمومی نوشته می شوند. اگرچه این مدل محتواها بعضی اوقات برای دستیابی به خواننده های برتر قیف فروش، خوب است، اما محتواهای عالی باید شامل مثال های دقیق تر یا خاص تر نیز باشد. هنگامی که در تولید محتوای آموزشی، کارهایی را توضیح داده اید، می توانید نمونه ای از زندگی واقعی ارائه دهید تا به مخاطبان در درک چگونگی استفاده از این دانش کمک کند. این نوع تولید محتوای آموزشی این شانس را برای شما فراهم می کند تا تخصص و تجربه صنعت خود را در آن منطقه خاص به نمایش بگذارید و چگونگی رسیدگی به چالش ها در موقعیت ها یا حل مسائل مربوط به مشتریان خود را نشان دهید.

مشاوره بازاریابی محتوا

  • به محتوا از زاویه ای دیگر نزدیک شوید

در فرآیند تولید محتوای آموزشی، از دیدگاه دیگری به تولید محتوا نگاه کنید. وقتی مخاطبان به سایت یا وبلاگ شما وارد می شوند، کاری کنید تا با چیزی روبرو شوند که قبلاً مانند آن را ندیده اند. بهترین راهکار برای جذب کاربران سایت این است که آنها را بسیار شگفت زده کنید. مرزها، محدودیت ها و قوانین دست و پاگیر نویسندگی محتوا را در برخی از موقعیت ها رها کنید و مطالبی را بنویسید که بتوانید متفاوت جلوه کنید.

 

  • از محتواها و زبان فعال و جذاب استفاده کنید

روش های مختلفی برای درگیر کردن خوانندگان خود از طریق زبان وجود دارد که برخی از آنها شامل استفاده از طنز یا استفاده از کلمات خاص برای ترسیم یک تصویر ذهنی یا به اشتراک گذاری یک داستان است. هر وقت ممکن باشد از محتواها فعال استفاده کنید نه اینکه صرفاً محتواها را تولید کنید، زیرا این امر، بیشتر مورد توجه مخاطبان شما قرار می گیرد. نوشتن در حالت محتواهای فعال، به این معنی است که موضوع (هرچه ممکن است می تواند باشد) مناسبی را بنویسید که بتواند به عمل منتهی گردد. یک موضوع آموزشی خوب که در نهایت منجر به تولید ابزار، اجرای یک کار یا خلق ایده می شود، یک محتوای فعال است.

 

  • یک سبک و لحن را انتخاب کنید و آنها را حفظ کنید

تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید محتوای شما اثرگذار باشد. آیا می خواهید آن را از دید شخص اول بنویسید؟ اگر چنین است از ضمیرهایی مانند “من” ، “ما” و “خود” استفاده کنید تا همه چیز در طول محتوای سایت یا وبلاگ ثابت نگه داشته شود. اگر تصمیم دارید مستقیماً برای مخاطبان خود بنویسید، به احتمال زیاد می خواهید از یک دیدگاه دوم شخص استفاده کنید، که شامل کلماتی مانند “شما”، “شما” یا “مال شما” باشد یا اگر تصمیم به استفاده از یک محتوای سوم شخص گرفتید، این می تواند ایده آل باشد؛ وقتی در مورد مشاغل دیگر یا متخصصان صنعت خود صحبت می کنید، این نوع محتواها بسیار جذاب خواهند بود. این امر مستلزم استفاده از کلماتی مانند “او”، “خود”، “آن”، “خودشان” و “آنها” است. برای تولید محتوای آموزشی، کدام سبک را انتخاب می کنید؟ محتواهای شما چند نفر را درگیر موضوع می کنند؟ چه لحن و سبکی را برای نوشتن انتخاب می کنید؟ و ….. به هر روشی که انتخاب کنید، فقط اطمینان حاصل کنید که در طول فرآیند تولید محتوا، منظم، مرتبط و هماهنگ هستید.

اهداف تولید محتوای دیجیتال

  • برای راهنمایی خوانندگان از قالب بندی مفید استفاده کنید

برای نوشتن یک محتوای آموزشی عالی – هر چیزی که در اینترنت نمایش داده می شود – مانند وبلاگ یا محتوای وب سایت، حتماً از برچسب های عنوان و سایر صفحات وب قالب بندی شده به بهترین روش استفاده کنید. این استراتژی مهم است و به بهینه سازی برای موتور جستجوی وب سایت شما (SEO) کمک می کند. همچنین باعث می شود به خوانندگان کمک کند تا محتواهای شما را پیدا کنند. یکی دیگر از دلایل استفاده از قالب بندی این است که باعث می شود مطالب، راحت تر دنبال شوند. این به ویژه هنگام نوشتن مطالب عمیق یا پیچیده تر، مفید است. برخی از این نکات قالب بندی شامل موارد زیر است:

  1. عنوان ها و برچسب های عنوان (برچسب های H1، H2، H3) برای ایجاد یک سلسله مراتب تولید محتوا
  2. لیست های شماره گذاری یا بولت شده برای کپی کردن نسخه
  3. پیوندهای خارجی وب سایت از منابع معتبر
  4. تأکید بر اصطلاحات مهم
  5. تصاویر و گرافیک ها
  6. متن Alt که از کلمات کلیدی شما استفاده می کند
  7. پیوندهای داخلی در محتوا در وب سایت
  8. اگر کتاب الکترونیکی را می نویسید، ایده خوبی است که همچنین فهرست محتویاتی را که شامل شماره صفحه های مربوطه برای هر بخش یا فصل است، درج کنید.

 

  • استناد و پیوند به منابع معتبر

یک اشتباه معمول که برخی از افراد هنگام نوشتن مطالب آموزشی (تولید محتوای آموزشی) مرتکب می شوند این است که اطلاعاتی از منابع غیرمعتبر یا مطالب نامربوط و سایر موارد را ارائه می دهند؛ اما، از استناد به منبعی که بر اساس آن نوشته اند، غفلت می کنند. فقط بیان نکنید که اطلاعات از کدام منبع انتخاب شده اند؛ بلکه مستقیماً به آن منبع دقیق و همچنین در محتوای خود پیوند بدهید. علاوه بر ارائه منابع با کیفیت به خوانندگان خود، می توانید با پیوند دادن به منابع معتبر و معتبر، اقتدار وب سایت خود را نیز تقویت کنید.

آموزش تولید محتوا در اصفهان

  •  اعتراف کنید که شما همه چیز را نمی دانید

به عنوان یک نویسنده تولید محتوای آموزشی، غالباً در مورد انواع مختلف موضوعات و صنایع مختلف برای مشتریان می نویسید. ممکن است خودتان یک روز در مورد نگرانی های مراقبت های بهداشتی، بهترین روش های امنیت IT و مراقبت از حیوانات بنویسید، و شاید هم نیاز دارید که به نکات مربوط به باغبانی، نگرانی های قانونی و توصیه های سفر بپردازید. اگرچه مهم است که برای خواندن و تحقیق در مورد هر شغل و صنعت مربوطه سرمایه گذاری کنید، اما دانستن همه چیز ممکن نیست! درمورد هر موضوع داده شده در Google و همچنین سایت و وبلاگ رقیب های خود تحقیق کنید تا اطلاعات مفیدی را به دست آورید. با این کار می توانید متوجه شوید که کدام موضوعات به بررسی های بیشتر و بهتری نیاز دارند.

 

  • استفاده مجدد از مطالب و اشتراک آن را آسان کنید

تقریباً همیشه محتوا در انواع مختلفی از قالب ها قابل تغییر و اشتراک گذاری هستند. اگر به عنوان مثال کتاب الکترونیکی می نویسید، محتوا را می توان برای ارسال مجدد یا به اشتراک گذاری، آماده سازی کرد. محتواها را می توانید از روش های زیر، اشتراک گذاری کنید:

  1. پست های وبلاگ
  2. فیلم هایی کوتاه که می توانند در YouTube بارگذاری و به اشتراک گذاشته شوند
  3. بروشور
  4. پادکست ها
  5.  وبینارها
  6. اینفوگرافیک
  7. خبرنامه
  8. محتوای ایمیل

علاوه بر این، یکی از بهترین موارد در مورد نوشتن محتوا با فرمت آنلاین این است که می تواند (و باید) به اشتراک گذاشته شود. منظور ما از این معنی این است که شما می توانید پیوندهای اشتراک از طریق رسانه های اجتماعی را در صفحات وب سایت خود وارد کنید و محتوا را در اکانت های رسانه های اجتماعی شرکت یا کسب و کار خود ارسال نمایید.

سفارش تولید محتوا

شرکت ها یا کسب و کارهایی که در حوزه ثبت سفارش تولید محتوا فعالیت می کنند تمام موارد فوق را در برنامه ها و استراتژی های خود در نظر می گیرد. یک سفارش تولید محتوا شامل تمام آن چیزی است که مشتری در نظر دارد و البته باید اهداف سئو، نگارش صحیح فارسی، ترجمه روان متون خارجی و تبدیل آن به محتواهای فارسی، انتخاب تصاویر مناسب و باکیفیت و …. را دنبال کند. این مسائل برای نگارش محتواهای اختصاصی به زبان های خارجی نیز وجود دارد.

در ثبت سفارش تولید محتوا موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. به طور مثال، مشتری باید دقیقاً مشخص کند حوزه کاری او چیست و چند عدد محتوا نیاز دارد. نوع محتوا نیز باید به دقت معین گردد؛ محتواهای متنی، محتوای تصویری یا ویدیویی، یا حتی محتواهای صوتی نیز قابل تهیه در ثبت سفارش تولید محتوا هستند. برای محتواهای متنی باید تعداد کلمه ها و کلمه های کلیدی متن مشخص شود. برای محتواهای ویدیویی و صوتی باید مدت زمان هر محتوا از سوی مشتری تعیین شده باشد. ثبت تولید محتوای تصویری شامل تصاویر یا اینفوگرافیک ها هستند که خود دارای قوانین و اصولی می باشند. در قسمت بعدی با وظایف اصلی یک شرکت تولید محتوا آشنا می شویم.

 

سفارش تولید محتوا

شرکت تولید محتوا

شرکت تولید محتوا یک مجموعه منسجم و تخصصی است که طبق برنامه های مدیریت سازمان یافته و اصولی، سفارش های تولید محتوا را برای مشتریان انجام می دهد. در این شرکت ها تیم های کاری تخصصی، هر یک در یک قسمت مشغول به خدمت رسانی هستند. برای کسب نتایج بهتر در شرکت تولید محتوا، بخش ها معمولاً مجزا از هم در نظر گرفته می شوند. بخش تولید محتوای صوتی و تصویری از محتواهای متنی جدا کار می کند؛ اگر چه تمامی کارمندان در یک مجموعه هستند اما برای مدیریت بهتر و همسان سازی میان وظایف آنها، بخش ها از یکدیگر جدا شده است تا امکان سرویس دهی برای سفارش تولید محتوا، سریع تر و ساده تر باشد. هدف یک شرکت تولید محتوا، برنامه ریزی دقیق برای کسب و کارهای آنلاین است به طوری که بتوانند در مدت زمان کوتاه، بهترین نتیجه را در فضای آنلاین به دست آورند. بخش دیجیتال مارکتینگ می تواند یکی از قسمت های شرکت تولید محتوا باشد که ارتباط نزدیکی با سایر قسمت ها خواهد داشت.

تولید محتوای دیجیتال چیست؟

هنگامی که به گشت و گذار در دنیای اینترنت می پردازید، بسیار دیوانه کننده است که فکر کنید چه مقدار محتوا در اینترنت وجود دارد و مهمتر از همه، انواع مختلف آن شامل چه مواردی است!! با ایده های جدیدی که ما به معرفی می کنیم، خیلی راحت می توانید بهترین فرصت توسعه محتواهای خود را پیدا کنید. این ایده ها ارزش این را دارد که سعی کنید و از هر نوع محتوا استفاده کنید. برای تولید هر نوع مطلب تلاش کنید تا ببینید چه نوع محتواهایی برای کمپین شما مفید است.

محتوای دیجیتال چیست؟

محتوا اطلاعات است؛ مجموع اطلاعات تازه، خواندنی، مرتبط و مفید برای یک خواننده در سایت شما. مانند هر چیز دیگری در دنیای دیجیتال، باید به شکلی باشد که به آسانی قابل هضمف قابل فهم و خوب نیز به نظر برسد. بنابراین، بازاریابی محتوا راهی است که شما از این اطلاعات مهم استفاده می کنید. شما می توانید این کار را از روش های مختلف انجام دهید – اما ابتدا به خود محتوا نیاز دارید. این قسمت از مطلب، یک مکان عالی برای تأیید نتیجه ای است که می خواهید با محتوای خود به دست بیاورید؛ هدفی مستقیم که می خواهید به آن برسید.

 

شرکت تولید محتوا

چهار نتیجه در تولید محتوای دیجیتال وجود دارد که باید به شدت مورد توجه قرار دهید:

  • تولید محتوای دیجیتال برای سرگرمی – این نوع محتواها، یک جذابیت شدید و حس عاطفی برای مخاطب خواهد داشت. امکان اشتراک گذاری این مدل محتواها بسیار زیاد است.
  • تولید محتوای دیجیتال برای آموزش – این امر امکان دسترسی گسترده به ویژه برای کسانی است که هنوز درباره محصولات یا خدمات آگاهی ندارد. باز هم این محتواها قابل به اشتراک گذاری است.
  • تولید محتوای دیجیتال برای تشویق و انگیزه – این محتوا اندکی جنبه عاطفی دارد و به تدریج، ذهن مشتری را تغییر می دهد.
  • تولید محتوای دیجیتال برای تبدیل – محتوائی که بیشتر از آنکه عاطفی باشد، منطقی هستند. به دلیل نیاز به یک تصمیم گیری برای خرید یا استفاده از خدمات، این نوع محتواها مفید می باشند.

نمونه هایی از تولید محتوای دیجیتال

در اینجا چندین نوع محتوا وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید!

  • اینفوگرافیک – این همان چیزی است که به سرعت، پیام خود را منتقل می کند؛ نمایش تصویری از داده ها یا اطلاعات. این اجازه می دهد تا آمار یا مطالبی که در مورد آن صحبت می کنید برای خواننده جذاب تر باشد.
  • فیلم ها – نوعی محتوا هستند که در چند دقیقه طولانی تر، ارائه می شوند. با فیلم ها، توضیح مختصری درباره آنچه که فیلمبردار در تلاش است توضیح دهد، امکان پذیر است. این محتوا می تواند طنز یا مبتنی بر یادگیری باشد و تماشای آن نیز حتی می تواند بسیار لذت بخش باشد.
  • نقد و بررسی محصولات – همه دوست دارند یک نظر شخصی داشته باشند، بنابراین بیان این مطلب در بستر شخصی شما به خوانندگان شما این امکان را می دهد تا درباره آنچه ممکن است شخصاً درباره یک محصول فکر کنند، بینشی به دست آورند. اگر شما یک وبلاگ را اداره می کنید، نظریات درباره یک محصول می تواند یک ایده تولید محتوای دیجیتال باشد.
  • بررسی محصولات خارجی – این محتوا، مشابه مدل قبلی است؛ خواه بر روی یک محصول یا شرکت خاص نوشته شود یا برای شرکت های دیگر. Amazon و eBay مثال های خوبی در مورد چگونگی تغییر نظر شما در مورد یک محصول است که می توانند ذهن خریداران را تغییر دهند.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر – هر نوع محتوا که توسط کاربران سایت تولید شود در این دسته قرار می گیرد. متن ها، ویدئو، پست های وبلاگ یا بحث های ایجاد شده توسط مصرف کنندگان – Glossier این کار را به خوبی انجام می دهد.
  • دستورالعمل ها یا راهنماها – این محتواها می توانند از موضوعی به موضوع دیگر متفاوت باشند و می توانند ساده یا پیچیده باشند. محتواهای راهنما، خواننده را قادر می سازند تا به طور کامل، چگونگی استفاده یا ساختن یک محصول یا سیستمی را که ممکن است به طور صحیح آن را تشخیص ندهد، درک کند.
  • تهیه فهرست ها یا چک لیست ها – این مثال خاص، یک لیست روشی تأثیرگذار برای پوشش هر موضوعی است.

  • فیلم و ویدیوهای زنده – این مدل محتواها به صورت پخش مستقیم فیلم ها، به ویژه رویدادهای ورزشی یا مصاحبه ها است. رسانه های اجتماعی، مکانی بخصوص برای نمایش این موضوع در فیلم ها و برنامه های زنده هستند.
  • گالری عکس – بسیاری از افراد معتقدند که نمایش یک عکس، به اندازه هزار کلمه صحبت می کند. اغلب توضیح دادن چیزها با استفاده از یک تصویر نسبت به متن طولانی، بسیار ساده تر است.
  • پیوند صفحات – پیوند صفحات، روشی در دسترس برای خوانندگان است تا بتوانند به سایت ها / وبلاگ های دیگری که از آنها لذت می برند دسترسی داشته باشند. در صورت تمایل می توانند آنها را به اشتراک بگذارند.
  • مطالعات موردی – محتواهای دیجیتال مبتنی بر مطاعات موردی مخصوصاً در یک تجارت برای نشان دادن اصل برند یا خدمات آنها معمول و متداول است. همچنین برای هدایت مشتریان به سمت قیف فروش به عنوان یک برند B2B مفید است.
  • ثبت نظریات مشتری – این نوع محتوا نیز در یک تجارت بسیار متداول است. ثبت نظریات و بررسی ها بسیار مهم است؛ با استناد به نتایجی که توسط مشتریان قبلی درج شده است، مشتریان جدید، بهتر متوجه می شوند که چرا باید یک برند را بخرند یا با یک شرکت کار کنند. توصیفات، اعتمادپذیری شرکت را افزایش می دهد.
  • پرسش و پاسخ – جلسات پرسش و پاسخ می تواند به صورت رسمی و غیر رسمی باشد. توییتر یک بستر عالی برای صحبت کردن با افرادی است که به عنوان مثال ممکن است هرگز از آنها سوالی در یک روزنامه یا مجله پرسیده نمی شود.
  • پست های مهمان – اجازه از سایر وبلاگ نویسان برای مهمان بودن یک یا چند پست در سایت شما.
  • خبرنامه ها – به طور معمول، ایمیلی که برای مشترکین ارسال می شود، شامل اخبار و به روزرسانی محصولات و تجارت است، خبرنامه ها نام دارند.
  • پست های “چه باید بکنید” و “چه کاری انجام ندهید” – قرار دادن خود در موقعیت تخصصی در یک حوزه می تواند برای خوانندگان بسیار عالی باشد. آنها می خواهند راهنمایی دریافت کنند که کجا باید بروند، آینده و برنامه ریزی شغلی چیست، زندگی شخصی و انتخاب لباس و صدها مورد دیگر، راهنماهایی هستند که در قالب محتواهای دیجیتالی منتشر می شوند.
  • تحقیق و داده های آماری – یک مجموعه کاملی از آماری که ممکن است در آینده به خوانندگان یا خودتان برای آن موضوع کمک کند. نمونه خوبی از این کار می تواند بررسی وضعیت بازاریابی محتوا، سئو و جستجوی جستجوی صوتی باشد!
  • ایجاد یک برنامه – به عنوان روشی برای اعلام مطالب جدید در سایت یا ایجاد پست جدید وبلاگ.
  • GIFS – کلیپ های بریده شده از فیلم، تلویزیون و فیلم هایی که کاربران اغلب برای نشان دادن یک نکته در متن تعبیه می کنند.
  • کتاب های الکترونیکی – این می تواند یک نسخه طراحی شده و کوتاه شده از یک کتاب باشد، یا برای توضیح ساده یک مطلب از آن استفاده می شود.
  • خلاصه رویدادهای آنلاین – برای کسانی که ممکن است در رویدادهای شما شرکت نکرده باشند، ثبت کردن جزئیات آن برای ارائه یک نمای کلی، می تواند بسیار مفید باشد.
  • تصاویر – اگر مطالبی وجود داشته باشد، تصاویر، یک محتوای کاملاً واضح هستند!
  • پادکست ها – پادکست ها، فایل های صوتی هستند که در موضوعات مختلف، منتشر می شوند. پارکست ها بهترین فایل های صوتی از نظر کاربران سایت ها هستند.
  • بازی های آنلاین – همه فرصتی برای تجربه این مورد داشتند. بازی های آنلاین با یک جستجوی ساده Google و حتی در فیس بوک در دسترس هستند.
  • اخبار شرکت – فقط در مورد فعالیت های یک شرکت تجاری یا کسب و کار حقوقی است، این می تواند شامل به روزرسانی های شرکت و هر موضوع دیگری باشد که بر مشتریان آن کسب و کار تأثیر بگذارد. اخبار شرکت معمولاً مانند خبرنامه به طور مشترک برای مشترکین ارسال می شود.
  • اهداف شرکت – بسته به اینکه اهداف شرکت و اهداف یک کسب و کار تغییر می کنند، می توانید آنها را در اخبار شرکت خود یا در یک صفحه فرود جداگانه در وب سایت شرکت تنظیم کنید. داشتن اهداف مشخص به عنوان یک تجارت، مشتری را در رسیدن به اهداف جلب می کند.
  • ابزار رایگان – ارائه ابزارهای ساده اما مؤثر به خوانندگان به این معنی است که شما خدمات مورد نیاز خود را ارائه می دهید. این بدان معناست که افراد بارها و بارها به سایت مراجعه می کنند تا از این ابزار استفاده کنند.
  • وبینارها – این امکان را به خوانندگان می دهد که بتوانند وبینار را در مورد چیزهای مفیدی نیاز دارند به دست آورند؛ وبینارها توسط بسیاری از افراد دیده می شود. اگر در زمینه کاری خود مهارت داشته باشید، بسیاری از افراد برای تماشای مهارت شما پول خواهند داد.
  • نظرات شخصی – وقتی شما به نوشتن مطالب، بسیار اندیشمندانه عادت دارید، یک پست شخصی ممکن است به خوانندگان شما اجازه دهد روی دیگری از شما را درک کنند، که غالبا بسیار جذاب است. صداقت به طور گسترده در جامعه وبلاگ پذیرفته شده است، این یعنی سهام و قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان بیشتر!
  • منبع رایگان – همه افراد چیزهای به طور رایگان را دوست دارند. اگر می توانید اطلاعات یا قالب هایی را ارائه دهید که می توانند خوانندگان خود را جذب کنند.
  • مجلات آنلاین – مجلات مبتنی بر نسخه های دیجیتالی اکنون در رایانه ها و حتی تبلت ها موجود هستند؛ به این معنی که محتوای تعاملی نشان داده شده در داخل آنها چیزی شبیه به یک کتاب است. بسیار سرگرم کننده!
  • پست های اینستاگرام – برای جمعیت جوان، اینستاگرام کاملاً تصویری است که بر اسا هشتگ ها عمل می کند. اگر دارای یک سایت برای 16 تا 30 ساله ها هستید، اینستاگرام راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان شما است. هر زمان می توانید مطلب ارسال کنید؛ بنابراین خوانندگان، هیچ عکس جدیدی را از دست نخواهند داد.

  • داستان ها – نوشتن داستان ها و انتشار آن در وبسایت می تواند یک تجربه شخصی یا نوشتن خلاق باشد. محتواهایی که به یک داستان تبدیل می شوند می توانند به خوبی کار کنند.
  • بررسی محصولات – در بررسی محصولات، فضایی ایجاد می شود که که می توانید برندها و شغل ها را معرفی کرده تا مخاطبان با آن آشنا شوند. ارائه توصیه های شما ممکن است شما را برای موقعیت خوبی در آینده هدایت کند.
  • ایده های ذهنی – برنامه ریزی یا سازماندهی کاری را که باید برای یک پروژه انجام دهید، در این مدل محتواها نوشته می شوند. نقشه های ذهن شما را قادر می سازد تا از ایده های خود نهایت استفاده را ببرید؛ این ایده ها فقط می توانند به معنای بهترین ایده های ممکن برای محتوای وبلاگ یا وب سایت شما استفاده شود.
  • انتشار اخبار – به طور مستقیم برای کسانی که در صنعت اخبار فعالیت می کنند هدف قرار می گیرد به کار می رود.
  • اطلاعیه های عمومی رویدادهای شهری – معمولاً برای اهداف برجسته و هدفمند آموزشی یا در هنگام برجسته کردن موضوعات و بیان نگرانی های بین مردم، بسیار تأثیرگذار است.
  • نقل قول ها – کلماتی که توسط شخص دیگری گفته می شوند، اغلب برای بیان یک نکته استفاده می شود. نقل قول ها روش بسیار خوبی برای بحث و گفتگو در مورد چیزها هستند. آنها فوق العاده هستند تا در سطح شخصی به خصوص در وبلاگ استفاده شوند.
  • پیام های الهام بخش و انگیزشی- یک روش عالی برای ایجاد انگیزه و ایجاد نگرش مثبت به وبلاگ شما است.
  • PDF ها – بسیاری از PDF ها به صورت کتاب الکترونیکی ساخته می شوند اما همیشه اینگونه نیست. تهیه PDF با اطلاعات برای استفاده روزمره می تواند به عنوان منبع اطلاعات تلقی شود.
  • آثار ادبی – این ایده را می توان به عنوان نوشتن خلاق یا نوشتن عمومی، شخصی برای شما تعریف و تالیف کرد.
  • بروشورها – یک راه عالی برای نمایش رویدادها یا حتی مهارت های شما هستند. خلاقیت از طریق این روش اغلب بسته به وبسایت، ممکن است توسط بسیاری مشاهده شود.
  • ویکی پد – ایجاد یک صفحه در ویکی پدیا در سایت شما می تواند زمانی که خواننده به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع است مرجع بسیار خوبی از بازدیدها باشد.

اگر حداقل از تعداد کمی از این برنامه ها در برنامه تولید محتوای دیجیتال خود قرار دهید، می تواند شگفتی هایی در حضور آنلاین و معتبر سایت شما و همچنین افزایش ترافیک سایت ایجاد کند. صرف نظر از آنچه محتوای شما چه چیزی است، محتوا از طریق حجمآن با مخاطبان سخن می گوید؛ خواه این آموزش باشد یا سرگرمی و یا …..

تولید محتوا در اینستاگرام – تولید محتوا برای اینستاگرام

با رشد و توسعه کسب و کارها در دنیای اینترنت، شبکه های مجازی بهترین ابزارهای تبلیغات آنلاین هستند. یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین رسانه های اجتماعی، شبکه اینستاگرام است که تقریباً هر مدل از کسب و کار را می توان در آن جستجو کرد. تولید محتوا برای اینستاگرام به اندازه تولید محتوا برای وب سایت ها اهمیت دارد. به دلیل اینکه کاربران زیادی از اینستاگرام استفاده می کنند، الزاماً زیباتر بودن و غنی بودن یک صفحه محتوایی برای یک کسب و کار یا فعالیت خاص، ضروری است. این سوال برای فعالان اینستاگرام به وجود می ‌آید که چگونه می توان تولید محتوا برای اینستاگرام را انجام داد.
تولید محتوا برای اینستاگرام از نظر استراتژی و برنامه ریزی، بسیار به تولید محتوا برای وب سایت شباهت دارد، با این تفاوت که محتواهای منتشر شده در اینستاگرام باید از نظر زیبایی ظاهری نیز در نظر مخاطب جلوه کند. اینستاگرام می تواند محتوای متنی، تصاویر، ویدیوها و حتی محتوای صوتی را بپذیرد.

از دیدگاه دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا برای اینستاگرام، محتوا با استفاده از هشتگ ها نزد مخاطبان و کاربران شناخته می شوند. به طور مثال اگر یک پیج اینستاگرام، فعالیت های آموزشی داشته باشد، هشتگ های خود را باید بر اساس کلمه های کلیدی و پر جستجو در شبکه اینستاگرام تنظیم کند. تمام تبلیغاتی که در اینستاگرام و برندها شناخته می شود بر اساس همین چند نکته ساده می تواند موجب موفقیت بیش از پیش برای کسب و کارهای آنلاین گردد. یکی از نکاتی که در تولید محتوا برای اینستاگرام اهمیت دارد توجه به چیدمان یا آرایش پست ها و تصاویر است. تصاویر خلاقانه و جذاب به همراه توضیح متنی مناسب، تولید و محتوا را بهتر منعکس می کند. برای تولید محتوا در شبکه اینستاگرام، برنامه ریزی ها باید کامل و دقیق باشد؛ توجه به نیاز مخاطبین هدف، پاسخ دهی به کامنت ها و پیام های دایرکت در این راه بسیار اهمیت دارد.

تولید محتوا برای اینستاگرام

آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا یک فرایند تخصصی و عملی است. افرادی که تمایل دارند در حرفه تولید محتوا و نویسندگی برای سایت ها وارد شوند، ابتدا باید اصول تولید محتوا را یاد گرفته و سپس فعالیت های عملی خود را آغاز کنند. یک نویسنده تخصصی محتوا باید درک کاملی از نگارش صحیح فارسی، اصول سئو برای محتواهای متنی، شناخت کلمات کلیدی برای هر موضوع تاثیر گذار داشته باشند. خوشبختانه منابع و مراجع متعددی در حال فعالیت برای آموزش تولید محتوا هستند؛ برخی از آنها در ازای آموزش ها هزینه دریافت می کنند و برخی دیگر مطالب را به صورت رایگان در اختیار مخاطب قرار می ‌دهند.

آموزش تولید محتوا نه تنها برای اشخاص و افراد یا فریلنسرها که به صورت فردی کار می کنند مهم است بلکه سازمان ها و شرکت ها می توانند اعضای تیم کاری خود را به نوعی در آموزش شریک کنند. انتخاب موضوعات مناسب برای وب سایت ها بسیار اهمیت دارد تا جایی که موجب موفقیت یا شکست کسب و کارهای آنلاین خواهد شد. موضوعاتی که برای آموزش تولید محتوا انتخاب می شوند بسیار گسترده هستند؛ همچنین حوزه های وب سایت و وبلاگ، رسانه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین را در بر می گیرد. هر ابزاری که در فضای آنلاین، مخاطبان و کاربران را به سمت یک وبسایت جذب کند به تولید محتوا نیاز خواهد داشت. افراد در دوره های آموزش تولید محتوا دقیقاً می آموزند که چگونه بنویسند و چه ابزارهایی را استفاده کنند که متن و نوشته های آن ها بهترین تاثیر را داشته باشد. همچنین فراگیران با انواع محتواها در فضای آنلاین آشنا می شوند.

تولید محتوا با کیفیت

زمانی می‌توانیم بگوییم که تولید محتوا با کیفیت انجام شده است که بیشترین بازخورد را از آن به دست آوریم. محتوای با کیفیت در تمام سایت ها، رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه های ایمیلی و متن های تبلیغاتی مشاهده می‌شود. تمام محتواهای باکیفیت، بیشترین تاثیر را بر روی مخاطبان می‌گذارند؛ بنابراین تولید محتوا با کیفیت عبارت است از محتواهایی که طبق اصول و با بیشترین اثرگذاری تهیه شده اند. این محتوا شامل محتوای متنی، صوتی و تصویری می باشد.

تولید محتوا با کیفیت می‌تواند فروش را افزایش دهد و کاربران را در وبسایت نگهدارد؛ فالوورهای اینستاگرام را افزایش دهد و در نهایت موجب ارتقای رتبه کسب و کار آنلاین در موتورهای جستجوگر شود. برای اینکه تولید محتوا را با کیفیت بیشتر انجام دهید باید سبک و روش محتوا نویسی را انتخاب کنید. تولید محتوا با کیفیت برای سایت از یک سبک و روش پیروی می کند و تولید محتوا برای رسانه های اجتماعی یا تولید محتوای صوتی و تصویری نیاز به روش های اصولی دیگری دارد. برای موفقیت در هر دسته، داشتن سواد دیجیتالی، نگارش فارسی، اصول سئو و تبلیغات آنلاین ضروری است.

تولید محتوا با کیفیت برای وب سایت، دقیقاً به محتوایی گفته نمی شود که از تعداد کلمات بیشتری تشکیل شده باشد یا زمان بیشتری در یک محتوای صوتی و تصویری به خود اختصاص دهد؛ کیفیت در تولید محتوا عبارت است از افزایش میزان تاثیرگذاری بر مخاطبان. با کیفیت بودن یک محتوا را تحلیل گران و آنالیزگران نتایج وب سایت یا شبکه های اجتماعی بررسی می ‌کنند. هر اندازه یک محتوا بتواند کاربران بیشتری را به وبسایت هدایت کند و سپس فروش را افزایش دهد، آن محتوا با کیفیت شناخته می شود.

خدمات تولید محتوا

استفاده از خدمات تولید محتوا یکی از موثرترین و رایج ترین روش های دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی محتوا جایگاه وب سایت ها را در موتور جستجوگر تغییر می‌دهد. هر چه فرآیند تولید محتوا، تخصصی تر و مرتبط با کسب و کار باشد، نتایج رضایت بخش تر خواهد بود. خدمات تولید محتوا که از سوی وب سایت ها ارائه می شود شامل تولید محتوای متنی، تولید محتوای ویدیویی، صوتی و تصویری است.

خدمات تولید محتوای متنی شامل محتواهایی هستند که تعداد کلمات آن متغیر است و بر اساس کلمات کلیدی و اصول نگارش فارسی تهیه می ‌شوند. محتواهای صوتی شامل پادکست ها هستند که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. خدمات تولید محتوای تصویری شامل اینفوگرافیک است که با نرم افزارهای تخصصی گرافیکی انجام می گیرد. هزینه های تولید محتوا با توجه به نوع محتوا، تعداد و زمینه عمومی یا تخصصی بودن تعیین می‌شود. برای ثبت سفارش تولید محتوا و استفاده از خدمات تولید محتوا برای سایت با شرکت ‌های تخصصی و باتجربه در این حوزه تماس بگیرید.

استراتژی محتوا

استراتژی محتوا یکی از مهم‌ترین اجزای استراتژی بازاریابی محتوا است، زیرا تعیین می‌کند برای چه کسی، برای چه چیزی، کجا، چه زمانی و چگونه برنامه‌ریزی کنید تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار سازید. این استراتژی، بسیار گسترده تر از تهیه فهرستی از قالب ها و موضوعات است. این برنامه ها شامل توجه به ویژگی های شخصیتی خریداران، نقشه‌ سفر مشتری، تقویم‌های محتوایی، و … می باشد.

یک استراتژی خوب اجرا شده، فرهنگ محتوایی را در کسب و کار شما ایجاد می کند؛ چیزی که سرمایه گذاری های بزرگ تری را به همراه دارد. علاوه بر این، چارچوبی برای سنجش بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا، حفظ مسئولیت پذیری و اطمینان از نتایج قابل پیش بینی را به طور مداوم ارائه می دهد. اما تولید محتوای عالی و باکیفیت، به زمان و هزینه نیاز دارد. بنابراین، چه پست‌های وبلاگ سایت خود را برون‌سپاری کنید یا آنها را توسط تیم شرکت خود تهیه نمایید، داشتن یک برنامه سازمان ‌یافته برای رسیدن به نتایجی که می‌خواهید، بسیار مهم است. استراتژی محتوا، یک دستورالعمل کاربردی است که دیدگاه کسب و کار و عملکرد مدیران را هدایت می کند و مفاهیم زیادی را پوشش می دهد.

استراتژی محتوا در مقابل استراتژی بازاریابی محتوا

تفاوت بین استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا، یک فعالیت با سطحی بالاتر از بازاریابی محتوا است. استراتژی محتوا، یک نقشه راه است که بازاریابی محتوایی شما را هدایت می کند. این تصمیم گیری اساساً مشخص می کند که محتواهای سایت شما بر چه کسی تأثیر می گذارد، و چگونه نتایج مطلوب را حاصل می کند. از سوی دیگر، بازاریابی محتوا، یک فرآیند سازماندهی، زمان‌ بندی، تولید، انتشار و ترویج انواع محتوا است. بازاریابی محتوا، تاکتیک هایی است که از استراتژی محتوا نشأت می گیرد.

استراتژی محتوا می تواند گزینه های زیر را برای شما تعریف کند:

  •  آنچه شما در تلاش برای انجام آن هستید
  • مشتریانی که سعی در جذب آنها دارید
  • نوع محتوایی را که منتشر خواهید کرد
  • چگونه محتوای شما از برند پشتیبانی می کند
  • روش هایی که در آن محتوای شما، از رقبا متمایز می شود
  • چگونه محتوای خود را تبلیغ و تقویت خواهید کرد
  • معیارهایی که موفقیت را تعریف می کنند

بدون دانستن مقصد خود، نمی توانید برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید. استراتژی محتوا تضمین می‌کند که تلاش‌های بازاریابی محتوایی، شما را در مسیر درست هدایت می‌کند. بدون یک استراتژی کاملاً تعریف شده، ممکن است زمان زیادی را برای نوشتن محتوایی تلف کنید که تأثیر خوبی بر مخاطب ندارد و نتایج تجاری مورد نظر شما را نشان نمی دهد. پیشنهاد می کنیم با یک مشاور بازاریابی محتوا صحبت کنید تا پیچ و خم های این مسیر را به شما توضیح دهد. شاید نیاز باشد که برای کسب و کار شما به صورت اختصاصی، برنامه ریزی گردد.

استراتژی محتوا

نکات مهم در استراتژی محتوا سئو شده

استراتژی محتوا و استراتژی سئو، دست به دست هم می دهند. هسته مرکزی یک استراتژی موثر برای شناسایی سوالات، نیازها، نقاط ضعف و چالش هایی است که مخاطبان را به سمت استفاده از خدمات و محصولات شما سوق می دهد. در این مسیر، سپس، تحقیقات استراتژیک کلمات کلیدی را انجام می دهید تا مشخص کنید که چگونه مخاطبان شما به دنبال راه حل هایی برای رفع نیازهای خود هستند. در نهایت، محتوایی پیرامون این موضوعات ایجاد می ‌کنید که هدف جستجوی آن‌ها را برآورده می ‌کند. این کار به برند شما این امکان را می ‌دهد دقیقاً زمانی که مخاطبان، بیشتر از محتوای شما استقبال می ‌کنند، با آنها ارتباط برقرار سازید. مزایای سئو را در استراتژی محتوا را دست کم نگیرید.

در مورد کلمات کلیدی، تحقیق جامع انجام دهید

هدف اصلی کسب و کار شما هر چه که باشد، از جمله افزایش فروش در تجارت الکترونیک، به ترافیک وبسایت نیاز دارید. اما به یاد داشته باشید که تنها با محتوای خوب، هزاران بازدید کننده را به سایت خود جذب نخواهید کرد. شما باید وبسایتتان را برای کلمات کلیدی نیز بهینه سازی کنید.

تحقیق کلمات کلیدی، پایه و اساس یک استراتژی محتوا، متمرکز بر SEO است؛ زیرا شما را به سمت با ارزش ترین موضوعات راهنمایی می کند. با تحقیق کلمات کلیدی، می توانید حتی با نوشتن یک پست در وبلاگ، موضوعات را به طور کامل پوشش دهید. این به معنای ترافیک بیشتر، تعامل بیشتر و افزایش نرخ کلیک و تبدیل مشتری است.

اندازه گیری میزان اثربخشی استراتژی محتوا در برنامه بازاریابی محتوا

این مطلب که در مورد استراتژی محتوا بیان کردیم، شما را در مراحل ایجاد یک برنامه، تعیین اهداف، شناسایی مخاطبان، ایجاد محتوای فردی و تبلیغ آن‌ها برای مخاطبان مناسب، راهنمایی کرده است. در نهایت، باید موفقیت خود را در اجرای این برنامه ها بسنجید و متوجه شوید که پیشرفتتان چگونه بوده است؛ به این ترتیب می توانید روش ها را تکرار کنید. اکثر افرادی که به عنوان مشاور بازاریابی محتوا به کسب و کارها کمک می کنند، این تکنیک ها را به بهترین شکل به مرحله اجرا در می آورند.

آینده استراتژی بازاریابی محتوا چگونه است؟

مصرف کنندگان و خریداران در دنیای تجارت الکترونیک، هر روز با محتوای زیادی بمباران می شوند. در نتیجه، مردم تمایل دارند اکثر آن چیزی را که با آن مواجه می شوند، فیلتر کنند. این به معنای ارتقای استراتژی بازاریابی محتوایی برای شما است. باید یک استراتژی بسازید که توجه مخاطبان را جلب کند، ترافیک مناسبی ایجاد کند، تعامل را افزایش دهد و بازدیدکنندگان سایت را به مشتری تبدیل کند.

یک برنامه خوب در استراتژی محتوا، به شما یک نقشه راه می دهد تا هر مرحله را به دقت دنبال کنید. همچنین باعث می شود محتوایی تولید کنید که در خدمت مخاطبان و اهداف تجاری شما باشد. به علاوه، شما را از هدر دادن زمان و تلاش برای محتواهایی که حتی جایگاه کسب و کار شما را تغییر نمی دهد، باز می دارد.

انواع تولید محتوا

انواع تولید محتوا، برگ برنده کسب و کارها در اینترنت است. صدها نوع محتوا وجود دارد که برندها می توانند روی تولید آنها تمرکز کنند و مخاطبان را درگیر نمایند؛ به بازارهای هدف جدید دست پیدا کرده، ارزشی برای مشتریان فراهم کنند و چشم اندازهای جدید را ایجاد نمایند. اما با توجه به انواع مختلف محتوایی که وجود دارد، برای برندها دشوار است که بدانند روی کدام یک از آنها تمرکز کنند و کدام یک برای آنها بهتر است. بنابراین امروز قصد داریم به بررسی 6 نوع محتوای برتر و نحوه استفاده از آنها بپردازیم. با شرکت در دوره آموزش تولید محتوا می توانید با انواع پرکاربرد از این استراتژی مفید آشنا شوید.

آموزش تولید محتوای دیجیتال در اصفهان

6 تا از محبوب ترین انواع تولید محتوا که برای وبسایت ها اهمیت دارند

  • تولید محتوا برای وبلاگ

وبلاگ نویسی یا تولید محتوا برای وبلاگ، یکی از انواع تولید محتوا است که سابقه ای قابل توجه دارد؛ اما این روش در طول سال ها پیچیده تر شده است؛ به خصوص زمانی که صحبت از کسب و کارهایی می شود که از وبلاگ ها برای جذب مخاطبان استفاده می کنند.

وبلاگ های امروزی، مطالب مرتبط، با کیفیت و مفید، در مورد موضوعاتی را به نمایش می گذارند که مخاطبان آن را جالب می دانند، بنابراین می توانند ابزاری عالی برای ایجاد قدرت، افزایش اعتماد، و حفظ روابط و در نتیجه جذب افراد باشند. از دیگر مزایای تولید محتوا وبلاگ این است که پست‌ها به راحتی نوشته و منتشر می‌شوند، قابل اشتراک‌گذاری هستند و به راحتی توسط موتورهای جستجو یافت می‌شوند. باید پست های وبلاگ را با کلمات کلیدی مرتبط، بهینه سازی کنید. در نهایت، مطمئن شوید که بر روی موضوعاتی تمرکز می ‌کنید که به مخاطبان هدف شما مربوط هستند.

  • فهرست نویسی

مقالات فهرستی، یا همان تهیه فهرستی کامل از هر موضوع، ممکن است تا حدودی فریبنده به نظر برسد، اما بسیار محبوب است. یکی از دلایلی که این نوع تولید محتوا را جذاب تر کرده این است که به راحتی قابل درک هستند، از نظر بصری جذاب و جالب هستند، و قابل اشتراک گذاری می باشند. از منظر تولید محتوا، نوشتن فهرست ها نیز آسان است. با این حال، این بدان معنا نیست که شما می توانید بدون فکر کردن در مورد محتوا، فهرستی را جمع آوری کنید، زیرا حتی این نوع محتوا نیز باید آموزنده و با کیفیت باشد.

  •  کتاب های الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی نوعی محتوای طولانی هستند و اغلب به صورت PDF قابل دانلود یا در قالب HTML در دسترس می باشند. این نوع محتوا می تواند یک خروجی ایده آل را برای به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص در مورد یک موضوع خاص بدهد. کتاب‌های الکترونیکی چندین مزیت دارند؛ از جمله ایجاد قدرت، افزایش فهرست ایمیل‌ مخاطبان و افزایش ترافیک به سمت محتوای کلی شما. برای موفقیت، بهتر است موضوعات جذاب را پیدا کنید و از آن، کتاب های الکترونیکی بسازید.

  •  اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها از جمله محبوب‌ ترین انواع تولید محتوا هستند که می‌توانید ایجاد کنید. با اینفوگرافیک ها، اطلاعات زیادی (مانند آمار، تحقیقات و داده‌های دیگر) را به روشی بصری که جذاب، قابل هضم و قابل اشتراک‌گذاری است، ارائه می‌ دهید. در واقع، اینفوگرافیک ها سه برابر بیشتر از سایر انواع محتوا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند، بنابراین می توانند در ساخت بک لینک و همچنین افزایش مخاطبان به شما کمک کنند.

  •  تولید محتوای ویدئویی

ویدئو، فرم بسیار موفقی از تولید محتوا است و تا سال 2020 انتظار می رود 80 درصد از کل ترافیک وب سایت ها را تشکیل دهد. علاوه بر این، 96 درصد از مصرف‌کنندگان، ویدیوهای معرفی محصول را مفید می‌دانند؛ تقریباً 75 درصد احتمال بیشتری دارد که پس از تماشای یک ویدیو، محصول را بخرند. هر نوع محتوای ویدیویی به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را جذب کنید، اشتراک گذاری ها و نظرات مثبت را افزایش دهید، نرخ تبدیل را افزایش دهید و ترافیک را به وب سایت خود هدایت نمایید. انواع دیگری از ویدئوهایی که می توانید در نظر بگیرید، شامل مصاحبه، فراخوان ها، نگاهی به پشت صحنه در دفتر کار، و ویدئوهای تفسیری هستند.

  • مطالعات موردی

مطالعات موردی یکی از بهترین انواع تولید محتوا می باشند و بهترین روش برای جذب مخاطبان به شمار می روند. این محتواها می توانند چالش‌هایی که مخاطبان شما ممکن است با آن مواجه شوند را بررسی نمایند. این محتواهای مطالعاتی می توانند به مشتریان نشان دهند که چگونه برند، محصولات یا خدمات شما می توانند به حل مشکلات آنها کمک کند، و این باعث تقویت روابط قوی و ایجاد وفاداری می شود. انواع تولید محتوا راهی است که شما با تکیه بر آنها، اطلاعات را ارائه می دهید، مخاطبان را درگیر می کنید، ترافیک را به وبسایتتان هدایت می کنید، با مشتریان احتمالی به صورت آنلاین ارتباط برقرار می کنید. بنابراین، انتخاب نوع محتوای مناسب برای کسب و کار و مخاطبانتان، می تواند استراتژی محتوای شما را به سطح بالاتری برساند و به شما در دستیابی به اهدافی که می خواهید، کمک کند.

بهترین مشاور بازاریابی محتوا در تهران

اهمیت تولید محتوا

امروزه، اهمیت تولید محتوا در زندگی بسیار بالا است. به جرعت می توان گفت که حدود 90 درصد کسب و کار های امروزی به تولید محتوا احتیاج شدید دارند. محتوا ها در زندگی اهمیت بسزایی دارند؛ آن ها با توجه به جزئیات دقیق، می توانند تمامی اشیاء را برای ما تشریح نمایند. جالب است بدانید که یکی از شغل های پر در آمد امروزی، تولید محتوا می باشد. بسیاری از افراد با تولید انواع محتوا های مختلف، کسب در آمد می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با اهمیت های تولید محتوا آشنا شوید.

اهمیت تولید محتوا در تبلیغات

در گذشته، بسیاری از افراد فقط با نوشتن نام کسب و کار و شماره تلفن، برای تبلیغات اقدام می نمودند و بسیاری از افراد از کارایی های دقیق آن کسب و کار بی اطلاع بودند. اما امروزه، کسب و کار ها با تولید محتوا درباره خدمات و کالا های خود، این امکان را به مشتریان می دهند تا بتوانند با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهند. علاوه بر آن، با تولید محتوا درباره فروشگاه خود، می توانند آن را در میان فروشگاه های دیگر مشهور تر نمایند و مشتریان زیاد تری را به کسب و کار خود جذب نمایند.

اهمیت تولید محتوا در تحقیقات علمی

امروزه بسیاری از افراد که در حال تحصیلات هستند، نیازمند تحقیقات علمی زیادی می باشند. محتوا های مختلف در انواع وب سایت ها به دانشجویان و دانش آموزان کمک می کند تا آن ها بتوانند تحقیقات علمی خود را با استفاده از محتوا های مطالعه شده در وبسایت ها به بهترین شکل ممکن انجام دهند. علاوه بر آن، می توانند با مطالعه محتوا ها در وبسایت های علمی، نکات فراوان جدیدی بیاموزند و از آن ها در تحصیلات خود استفاده نمایند.

اهمیت تولید محتوا درخرید کالا

بسیاری از کالا ها وجود دارند که در بازار ناشناخته هستند و هنوز بسیاری از افراد از کارایی و کاربرد های آن ها بی اطلاع هستند. اما محتوا ها کمک می کنند تا بتوانید پیش از خرید هر نوع کالایی، تمامی مشخصات، کاربرد و نحوه استفاده از آن را بیاموزید و با خیالی آسوده خرید نمایید. علاوه بر آن، با مطالعه محتوا درباره کالا پیش از خرید دیگر هزینه شما از بین نمی رود و می توانید بر اساس نوع نیاز خود کالا مورد نظر را خریداری نمایید. پیشنهاد می شود برای آن که بتوانید محتوا های مربوط به کالا ها را مطالعه نمایید، از وبسایت های معتبر استفاده کنید.

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، محتوا ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. با وجود محتوا ها دیگر نیازی نیست بیهوده پول خود را دور بریزیم می توانیم کالا مورد نیاز خود را با علم کامل خریداری نماییم. علاوه بر آن، به کمک محتوا ها می توانیم یک تبلیغ بسیار مفید و منحصر به فرد برای کسب و کار خود درست کنیم و مشتریان زیادی را مجذوب کسب و کار خود نماییم. به همین دلیل اهمیت تولید محتوا در زندگی امروزه ما بسیار بالا است.

تولید محتوا با گوشی

تولید محتوا با گوشی موبایل، تبلت یا دستگاه های هوشمند اخیراً در میان جوان ها متداول شده است. مشتریان کسب و کارها هم بیشتر به این سمت در حال حرکت هستند که از تلفن همراه برای بررسی محصولات و خدمات و بهره می گیرند. اگر هنوز محتوایی تولید نکرده اید که برای دنیای موبایل طراحی شده باشد، قطعاً شکست می خورید!
شما می توانید استراتژی های تولید محتوا را به گونه‌ای اجرا کنید که در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های تلفن همراه هم حضور داشته باشید. نتایج و آمار ها نشان داده که تا سال ۲۰۲۰، بیشتر از ۷۰ درصد کاربران اینترنت و مصرف کنندگان، جستجوی محصولات مورد نظر خود را از تلفن همراه انجام داده اند.
اگر کسب و کار آنلاین دارید، حتماً به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توانید به بهترین شکل از استراتژی تولید محتوا با گوشی دست پیدا کنید؟! آیا علاقه دارید که بدانید چگونه در این بازار رقابتی مشتریان خود را جذب کنید؟ آیا می خواهید مشتریان‌تان، تجربه لذت بخش از کار کردن با تلفن همراه جهت پیدا کردن وب سایت شما داشته باشند؟
قطعاً این چنین است! و هر کسب و کار آنلاینی به دنبال این اهداف می باشد.
بررسی دقیق محتوای مناسب به عنوان یک کانال ارتباطی اهمیت دارد. علاوه بر اینکه محتوای شما باید مخاطب پسند باشد، می توانید با ساده ترین روش ها، از تلفن همراه خود برای تولید محتوا با گوشی بهره ببرید.
در ادامه شما را با نکات مهم آشنا می کنیم که در این زمینه مفید خواهند بود. اگر در دوره آموزش تولید محتوا شرکت کنید، این نکات به صورت جامع و کامل به شما آموزش داده خواهد شد.

راهکارهای کاربردی برای تولید محتوا با گوشی

  •  از اپلیکیشن های تلفن همراه برای طراحی بنر تبلیغاتی و عکس نوشته معرفی محصولات و خدمات خود بهره بگیرید. بهترین برنامه های سازگار با تلفن های همراه و دستگاه های هوشمند در دسترس شما قرار دارند تا هر آنچه که برای تبلیغات خود نیاز دارید بسازید.
  • پس از تولید محتوا با گوشی، آنها را بین کانال های اجتماعی به اشتراک بگذارید. تبلیغات در اپلیکیشن های تلفن همراه، شبکه های اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، شبکه لینکدین، نمونه از بسترهای مناسب جهت تبلیغات شما هستند.
  • یکی از راهکارهای تولید محتوا با گوشی این است که فیلم هایی از صحنه های جذاب و هیجان انگیز به طور زنده تهیه کنید. به طور مثال اگر صاحب کارخانه هستید، یک ویدیوی کوتاه از خط تولید یا آزمایشگاه کنترل کیفیت بسازید و به اشتراک بگذارید.
  • فراموش نکنید که موتور جستجوگر گوگل نسبت به محتواهای بهینه سازی شده که با گوشی همراه خود ساخته اید اهمیت قائل می شود.
    حضور در فضای آنلاین اکنون بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد. اگر می خواهید در گوگل رتبه بالاتری به دست بیاورید، حتماً به فعالیت در شبکه های اجتماعی از طریق تلفن همراه اهمیت بدهید.

مزایای تولید محتوا با گوشی چیست؟

تا به اینجای مطلب دانستید که چرا تولید محتوا با گوشی می تواند کسب و کار شما را به میلیون ها مخاطب معرفی کند؛ اما اینکه چرا اهمیت دارد و چه مزایای دیگری فراهم می سازد، در این قسمت به اختصار به آن می پردازیم.
اگر تولید محتوا را با گوشی تلفن همراه خود انجام دهید، در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید. حتی می توانید از اپلیکیشن های رایگان استفاده کنید که هیچ هزینه ای برای شما ندارد. کار کردن با این اپلیکیشن ها بسیار ساده است، پس هر کس بدون هیچ دانش تخصصی یا برنامه نویسی می تواند از آنها استفاده کند.

از طریق اپلیکیشن هایی که برنامه های طراحی گرافیکی و ساخت ویدیو برای تولید محتوا را ارائه می دهند، می توانی جلوه های بصری زیبایی بسازید و کسب و کار خود را توسعه دهید. همین حالا دست به کار شوید و اگر لازم است دوره های آموزش تولید محتوا با گوشی را پشت سر بگذارید و به فوت و فن های این حوزه تسلط پیدا کنید.

ابزار تولید محتوا

برای آن که بتوانید در شغل تولید محتوا به موفقیت های زیادی برسید، می بایست ابزار تولید محتوا را داشته باشید. امروزه، یکی از راه های کسب در آمد در شبکه های مجازی، تولید محتوا می باشد. محتوا ها در زندگی امروزی ما نقش بسزایی دارند و اگر وجود نداشته باشند، ممکن است دچار مشکلات زیادی بشویم. جالب است بدانید که تولید محتوا شغل بسیار مهمی است که در آینده می تواند بسیار شغل پر در آمد و مفیدی باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با ابزار های تولید محتوا آشنا شوید.

لیست مهم ترین ابزار تولید محتوا

بدون شک، نرم افزار فتوشاپ یکی از پر کاربرد ترین ابزار های تولید محتوا محسوب می شود که افراد زیادی با آن سرو کار دارند. نرم افزار های فتوشاپ کمک می کنند تا تولید کنندگان محتوا های تصویری و ویدیویی، محتوا های خود را به بهترین شکل ممکن ویرایش کنند و بتوانند محتوایی ناب و مرغوب ارائه دهند. اما در نظر داشته باشید که نرم افزار فتوشاپ، نیاز به دانش بسیار زیادی می باشد و پیش از استفاده از آن می بایست چندین جلسه در کلاس های آموزش استفاده از فتوشاپ شرکت نمود.

یکی از مهم ترین ابزار تولید محتوای متنی، دیکشنری های آنلاین هستند. همانطور که می دانید برای تولید محتوا های متنی، نمی توان به مطالب وبسایت های داخل تکیه نمود و می بایست از وبسایت های خارجی اطلاعات کسب نمود. بسیاری از افراد که کاملا به زبان انگلیسی مسلط هستند، نیاز چندانی به دیکشنری های آنلاین ندارند؛ اما تعداد زیادی از تولید کنندگان محتوا ها، تسلط کافی بر روی زبان انگلیسی ندارند و نیاز شدیدی به دیکشنری ها دارند. پیشنهاد می شود برای ترجمه محتوا های خارجی، از گوگل ترانسلیت استفاده نمایید چرا که دقیق ترین و قوی ترین دیکشنری می باشد.

یکی دیگر از مهم ترین ابزار تولید محتوای صوتی، اپلیکیشن اسپیکر استدیو می باشد. کار با اپلیکیشن اسپیکر استدیو بسیار آسان است و هر فردی می تواند به راحتی از آن استفاده نماید. این اپلیکیشن بر روی تمامی تلفن های همراه اندروید قابل نصب است و دارای کاربرد های بسیار زیادی می باشد. یکی از کاربرد های مهم اپلیکیشن اسپیکر استدیو، تنظیم صدا می باشد؛ با استفاده از این اپلیکیشن می توانید میزان بم، زیر و شدت صدا های ضبط شده را به شکل دلخواه خود تغییر دهید. اما در نظر داشته باشید که برای استفاده دقیق از این اپلیکیشن، می بایست یک میکروفون حرفه ای برای ضبط صدا داشته باشید.

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، شغل تولید محتوا می تواند گزینه بسیار خوبی برای کسب در آمد های زیاد باشد. برای آن که بتوانید محتوا های مرغوبی تولید نمایید، نیاز به ابزار های مناسبی دارید. استفاده از ابزار تولید محتوا، موجب می شود تا بتوانید محتوا هایی بدون نقص و مرغوب تولید نمایید و بازار کار خوبی را برای خود رقم بزنید. پیشنهاد می شود برای بهبود یافتن محتوا های خود، سعی کنید تمامی ابزار های تولید محتوا را به کار بگیرید.

اصول سئو در تولید محتوا

دانستن تمامی اصول سئو در تولید محتوا، می تواند به افراد کمک کند تا بتوانند محتوایی با کیفیت و ناب داشته باشند. همانطور که می دانید، برای داشتن یک محتوای خوب و مرغوب می بایست قوانینی را رعایت نماییم تا بتوانیم محتوایی مفید داشته باشیم. قوانین سئو، دسته قوانینی هستند که موجب می شوند تا محتوای تولید شده مفید باشد و کاربران از خواندن آن ها خسته نشوند. علاوه بر آن، بخش های اضافی و بدرد نخور محتوا را حذف می نمایند تا محتوا کاملا مختصر و مفید باشد.

ترفند های رعایت اصول سئو در تولید محتوا

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، رعایت اصول سئو برای تولید محتوا امری ضروری است. یکی از ترفند هایی که به کمک آن می توانید محتوای خوبی در چهار چوب قوانین سئو داشته باشید، انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی به صورت مداوم می باشد. با انجام تحقیقات و جستجو تمامی کلمات کلیدی در گوگل، می توانید اطلاعات مفید و مرغوبی بدست آورید و با آنالیز نمودن متن، از آن ها در محتوای خود استفاده نمایید. علاوه بر آن، در آینده نیز می توانید برای محتوا های دیگر از اطلاعات بدست آمده استفاده نمایید.

به کار گیری صحیح عبارات کلیدی در متن محتوا، یکی دیگر از ترفند های رعایت اصول سئو در تولید محتوا محسوب می شود که دارای ارزش های فراوانی می باشد. یکی از مهم ترین بخش های تولید محتوا، تکرار کلمات کلیدی می باشد. زمانی که شما کلمات کلیدی را نسبت به متن، با چگالی بسیار کمی استفاده نموده اید، موجب می شود تا خوانندگان در حین مطالعه متن موضوع اصلی را فراموش نمایند. و اگر کلمات کلیدی را بیش از حد استفاده نمایید، موجب می شود تا شما نتوانید محتوایی ناب و مطلوب داشته باشید.

یکی دیگر از ترفند های مهم اصول سئو در تولید محتوا، نویسندگی درباره مسائل پر اهمیت می باشند. در بسیاری از وبسایت ها ممکن است مشاهده کرده باشید که بسیاری از محتوا ها، نامطلوب هستند و افراد بسیار کمی آن ها را مطالعه نموده اند. این امر زمانی رخ می دهد که محتوای تولید شده، کیفیت بالایی نداشته باشد و موضوع آن از اهمیت بالایی برخوردار نباشد. برای آن که بتوانید محتوایی خاص و ناب ارائه دهید، می بایست در کنار رعایت تمامی اصول سئو، به موضوع توجه نمایید و در صورت ارزشمند بودن موضوع اصلی و پر کاربرد بودن آن،  محتوا مورد نظر خود را تکمیل نمایید.

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، بسیاری از محتوا ها وجود دارند که کسی علاقه چندانی به مطالعه آن ها ندارد؛ برای آن که بتوانید محتوا خوب و مفیدی را ارائه نمایید، می بایست تمامی قوانین و اصول سئو را رعایت کنید تا بتوانید محتوایی مرغوب و با ارزش ارائه دهید تا کاربران با مطالعه آن، بتوانند تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند و از مطالعه محتوا شما لذت ببرند.

تکنیک های تولید محتوا

یکی از مهم ترین مسائلی که می تواند باعث موفقیت شما در تولید محتوا شود، دانستن تکنیک های تولید محتوا می باشد. محتوا ها نقش بسزایی در زندگی امروزی ما دارند و درباره هر چیزی می توانند توضیح دهند. بسیاری از افراد، از تولید محتوا کسب در آمد می کنند ولی در برخی از مواقع نمی توانند موفق باشند. تولید محتوا، دارای تکنیک های بسیار زیادی است که اگر نویسندگان تمامی آن تکنیک ها را بدانند، موجب می شود تا بتوانند محتوایی بدون نقص و مفید تولید نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تکنیک های لازم جهت تولید محتوا آشنا شوید.

انواع تکنیک های تولید محتوا

یکی از مهم ترین تکنیک هایی که در تولید محتوا بسیار موثر است، خلق محتوای با کیفیت می باشد. شاید با خود فکر کنید که خلق محتوای با کیفیت کار بسیار دشواری است؛ اما این عقیده اشتباه است؛ چرا که برای خلق محتوایی با کیفیت و بدون نقص، کافی است تمامی قوانین سئو را رعایت نمایید و به هیچ عنوان، از محتوا های وبسایت دیگری کپی نکنید تا بتوانید محتوایی با کیفیت و با ارزش خلق نمایید.

استفاده از سر تیتر های مناسب، یکی دیگر از تکنیک های تولید محتوا محسوب می شود که بسیار پر کاربرد است. زمانی که سرتیتر مناسب و مشخصی داشته باشید، می توانید راحت تر از خلاقیت خود برای نوشتن توضیحات تیتر استفاده نمایید. علاوه بر آن داشتن سر تیتر مناسب، موجب می شود تا خوانندگان و بازدید کنندگان تمایل بیشتری برای خواندن محتوای شما داشته باشند. لازم به ذکر است که برای بهبود کیفیت کار، می توانید در برخی از تیتر های محتوا، سر تیتر را به صورت سوالی طراحی نمایید تا بتوانید درباره آن به راحتی بنویسید؛ علاوه بر آن، با سوالی نوشتن برخی از سر تیتر های تولید محتوا می توانید متن نوشته شده خود را تثبیت کنید.

استفاده از تصویر در محتوای متنی، یکی دیگر از تکنیک های تولید محتوا می باشد. زمانی که فقط در محتوا های خود متن قرار دهید، موجب خستگی چشم خوانندگان می شود و آن ها تمایل کمتری برای خواندن محتوای شما دارند. به همین دلیل، می بایست حداقل برای هر پاراگراف یک تصویر واضح و شفاف و مربوط به آن در پایین متن پاراگراف قرار دهید تا بتوانید محتوا بهتری داشته باشید. استفاده از عکس در محتوا، موجب می شود تا افراد در هنگام خواندن محتوای شما، بتوانند مباحث تشریح شده را به صورت تصویری نیز مشاهده کنند و نکات را آسوده تر بیاموزند.

امروزه، بسیاری از افراد از طریق تولید محتوا کسب در آمد می کنند؛ اما در بسیاری از مواقع، آن ها نمی توانند محتوا هایی با کیفیت ارائه نمایند. برای آن که بتوانید محتوا های با کیفیت و مرغوبی تولید نمایید، می بایست تمامی تکنیک های تولید محتوا را بیاموزید و طبق آن ها عمل کنید تابتوانید با ارائه محتوا های مرغوب، میزان در آمد خود را افزایش دهید.

تولید محتوا تخصصی

امروزه، بسیاری از کسب و کار ها به دنبال شخصی هستند که بتواند تولید محتوا تخصصی را انجام دهد. دارا بودن محتوا تخصصی و مرغوب، امری است که همه کسب و کار ها به آن احتیاج دارند و می بایست تولید محتوای آن ها بسیار با دقت انجام شود. بسیاری از افراد که در شغل تولید محتوا به صورت مبتدی و ساده فعالیت می کنند، ممکن است در کمترین زمان دچار مشکل بشوند و کسی دیگر تولید محتواهای خود را به دست او نسپارد. به همین دلیل، دانستن نکات تخصصی در تولید محتوا امری ضروری است.

تولید محتوا تخصصی چیست؟

همانطور که از اسمش آشکار است محتوا های تخصصی به دست افراد متخصص و خبره در شغل تولید محتوا انجام می شود. اما باید بدانید که در یک محتوا ساده و تخصصی، تنها تفاوت رعایت قوانین و ترتیب بندی می باشد. زمانی که می خواهید محتوا تخصصی تولید نمایید، می بایست از تمامی قوانین سئو پیروی کنید و برای نوشتن سر تیتر ها از ترتیب بندی استفاده نمایید تا خوانندگان بتوانند کاملا متوجه محتوای شما بشوند و در نتیجه بتوانید محتوایی تخصصی و مرغوب را ارائه نمایید و بازار کار خود را بسازید.

چه زمانی تولید محتوا تخصصی نیاز است؟

در بسیاری از مواقع ممکن است با این سوال مواجه شده باشید که چه زمانی باید تولید محتوا به صورت تخصصی انجام شود؟ بسیاری از افراد بر این عقیده باورند که برای هر موضوعی، می بایست محتوا تخصصی انجام شود؛ اما این عقیده اشتباه است چرا که برخی از موضوع ها ازجمله تبلیغات و سرگرمی، نیاز چندانی به محتوا های تخصصی و دقیق ندارند. اما برخی از موضوع ها از جمله مقالات علمی و تشریحی درمورد کالا ها، نیاز به محتوا های تخصصی دارند و می بایست درباره آن ها پیش از تولید محتوا تحقیق نمود.

مهم ترین نکته در تولید محتوا تخصصی چیست؟

یکی از نکات بسیار مهم در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی، خاص و منحصر به فرد نوشتن محتوا می باشد. شاید تا بحال محتوا های بسیار زیادی را مشاهده فرموده باشید که از ارزش بالایی برخوردار نیستند و از آن ها استفاده چندانی نمی شود. برای آن که محتوا شما بسیار با ارزش باشد، می بایست متفاوت بنویسید. متفاومت نوشتن محتوا، بدان معنی است که با استفاده از اطلاعات بدست آمده در سایر وبسایت ها، یک متن خاص و منحصر به فرد بنویسید که با تمامی محتوا ها تفاوت داشته باشد.

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، یکی از بهترین و پر در آمد ترین مشاغل امروزی، شغل تولید محتوا می باشد. برای آن که بتوانید بازار کار خوبی در شغل تولید محتوا برای خود رقم بزنید، می بایست محتوا هایی با کیفیت و بدون نقص ارائه نمایید تا بتوانید در آمد خود را از این کار به چندین برابر ارتقاء دهید. برای آن که بتوانید تولید محتوا تخصصی انجام دهید، می بایست به نکات ریز توجه نمایید و طبق تمامی قوانین سئو عمل کنید تا بتوانید محتوا هایی منحصر به فرد تولید نمایید.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

امروزه، یکی از راه های کسب در آمد از فضای مجازی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی می باشد. محتوا ها، در زندگی امروزی ما کاربرد های بسیار زیادی دارند و می توانند درباره هر چیزی به ما اطلاعات بدهند. به همین دلیل، محتوا ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. برای آن که بخواهید در شبکه های اجتماعی به کار تولید محتوا بپردازید، می بایست نکاتی را بدانید و طبق آن ها عمل کنید تا بتوانید از کار تولید محتوا در تمامی شبکه های اجتماعی کسب در آمد کنید و به موفقیت برسید.

چگونگی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

پیش از آن که بخواهید چگونگی تولید محتوا در انواع شبکه های اجتماعی را بدانید، می بایست از انواع محتوا ها در شبکه های اجتماعی، اطلاعات داشته باشید. به طور کلی محتوا ها در قالب متن، صوتی، تصویری و ویدئویی در شبکه های اجتماعی وجود دارند. برای آن که بخواهید محتوایی با کیفیت و مفید ارائه کنید، می بایست با توجه به قوانین اقدام نمایید تا بتوانید برای محتوا های خود طرفداران زیادی جمع کنید و در کمترین زمان ممکن در میان تولید کنندگان محتوا های دیگر مشهور بشوید.

اگر بخواهید به صورت متنی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی انجام دهید، می بایست ابتدا در چهار چوب قوانین سئو عمل کنید. قوانین سئو، دسته ای از قانون ها و نکاتی هستند که به تولید کنندگان محتوا این امکان را می دهند که بتوانند با توجه به آن هآ، محتوایی مفید و پر کاربرد ارائه کنند. جالب است بدانید که اگر تمامی قوانین سئو را در محتوا خود رعایت کنید، می توانید یک محتوایی بی نقص و عیب ارائه کنید تا خوانندگان با خواندن آن لذت ببرند و تعداد زیادی بازدید کننده را مجذوب صفحات شبکه اجتماعی خود کنید.

به طور کلی، برای تولید محتوا در شبکه های مجازی می بایست تلاش کنید که محتوا های مناسب ارائه کنید؛ شاید در شبکه های مجازی، محتوا های زیادی را دیده باشید که طرفداران زیادی ندارند و کسی از آن ها استفاده نمی نماید. این مشکل زمانی رخ می دهد که تولید کنندگان، محتوا های نامناسب را منتشر می کنند. برای آن که بتوانید در کمترین زمان ممکن افراد زیادی را به صفحات اینستاگرام خود فرا بخوانید می بایست محتوا هایی مفید و مناسب ارائه دهید تا تمامی افراد با همه گروه های سنین بتوانند از آن ها استفاده نمایند و از مشاهده محتوا های شما لذت ببرند.

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، تولید محتوا در شبکه های مجازی می تواند گزینه خوبی برای کسب در آمد باشد. اما برای آن که بتوانید محتوا های مناسبی ارائه نمایید و بازدید کنندگان را روز به روز افزایش دهید، می بایست طبق قوانین تولید محتوا عمل کنید و محتوا های ارائه نمایید که همه گروه های سنی بتوانند از آن استفاده نمایند و با مشاهده محتوا های شما لذت ببرند.

تولید محتوای حرفه ای

امروزه، با تولید محتوای حرفه ای می توانید کسب در آمد خوبی داشته باشید. محتوا ها در زندگی امروزه ما، نقش بسزایی دارند و وظیفه آن ها معرفی تمامی اشیاء می باشد. شغل تولید محتوا، یک شغل بسیار پر مشغله می باشد و تولید کنندگان محتوا می بایست به ریز ترین نکات در حین تولید محتوا توجه نمایند. برای آن که بتوانید محتوای حرفه ای داشته باشید، می بایست نکاتی را رعایت نمایید و در چهار چوب قوانین سئو فعالیت کنید تا بتوانید محتوایی مرغوب ومفیدی داشته باشید که افراد از خواندن آن لذت ببرند.

نکاتی درباره تولید محتوای حرفه ای

یکی از مهم ترین نکاتی که می بایست برای تولید محتوا های حرفه ای به آن توجه نمایید، بخش نخستین محتوا، یعنی مقدمه می باشد. مقدمه مهم ترین بخش یک محتوا می باشد که وظیفه آن معرفی کامل محتوا به خوانندگان می باشد. بسیاری از افراد، به دلیل محدودیت زمانی پیش از خواندن کامل محتوا، مقدمه آن را مطالعه می نمایند و در صورت پسند تمامی محتوا را مطالعه می نمایند. برای آن که مقدمه محتوا شما بسیار مفید و مورد پسند تمامی خوانندگان باشد، می بایست تمامی مطالب را به صورت فشرده، در چهار الی شش سطر بنویسید.

یکی دیگر از نکات مهم تولید محتوای حرفه ای، استفاده از متن های خاص و منحصر به فرد می باشد. محتوا هایی که از وبسایت های دیگر کپی می شوند، ارزش چندانی ندارند و افراد تمایلی برای خواندن آن ها ندارند. اما برای تولید یک محتوای حرفه ای، می توانید قسمت های مهم و کلیدی یک محتوای دیگر را در ذهن خود بسپارید و آن را با یک متن کاملا جدید و منحصر به فرد، در سه الی چهار پاراگراف بنویسید. پیشنهاد می شود برای آن که متوجه شوید محتوای شما کاملا منحصر به فرد است، از سایت های تست محتوا استفاده نمایید.

جمع بندی، یکی دیگر بخش های مهم محتوای حرفه ای می باشد. تولید کنندگان حرفه ای محتوا، می بایست تمامی نکات کلیدی نوشته شده در متن محتوا را در چهار الی پنج سطر در جمع بندی قرار دهند. بسیاری از افراد پیش از خواندن کامل محتوا، به مقدمه و جمع بندنی آن توجه می نمایند؛ به همین دلیل می بایست تمامی دقت را در نوشتن جمع بندی به کار گرفت و برای بهبود کیفیت، از قوانین و نکات سئو استفاده نمود تا بتوان یک متن بسیار مفید و کامل در ابعادی کوچک، برای جمع بندی پدید آورد.

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، محتوا ها نقش بسزایی در زندگی روزمره ما دارند و می توانند درباره هر چیزی توضیح دهند. امروزه، بسیاری از افراد از طریق تولید محتوا نیز کسب در آمد می کنند. برای آن که بتوانید یک تولید محتوای حرفه ای داشته باشید، می بایست به تمامی نکات از جمله مفید و کامل بودن مقدمه، بدنه و جمع بندی دقت نمایید تا یک محتوای منحصر به فرد و کاملی را به دست خوانندگان برسانید.

چک لیست تولید محتوا

یکی از نکات پر کاربردی که کمک می کند افراد به یک کارشناس تولید محتوا حرفه ای تبدیل شوند، دارا بودن چک لیست تولید محتوا می باشد. امروزه، بسیاری از کسب و کار ها بر پایه تولید محتوا بنا شده است و محتوا ها نقش بسزایی در رونق آن ها دارند. چه بساء که برخی از مواقع، به دلیل وجود نقص در محتوا موجب شده تا مشتریان برای خرید از یک فروشگاه، نظرشان منفی شود. یکی از راه هایی که کمک می کند محتوایی دقیق و بی نقص داشته باشید یادداشت چک لیست می باشد.

مراحل چک لیست تولید محتوا

تحقیق درباره کلمات کلیدی، اولین گام در چک لیست محتوا می باشد.کلمات کلیدی مهم ترین بخش یک محتوا محسوب می شوند و می بایست پیش از انجام هر کاری، اطلاعات مربوط به آن ها را داشته باشیم. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی اصلی یک محتوا دیجیتال مارکتینگ بود، می بایست پیش از نوشتن مطالب لازم و مفید را درباره دیجیتال مارکتینگ مطالعه نماییم و متن را آنالیز کنیم چرا که اگر محتوای تولید شده کپی باشد، ارزش آن تقریبا صفر می باشد. برای تحقیق درباره کلمات کلیدی، می بایست حتما از وبسایت های معتبر استفاده شود.

مرحله دوم چک لیست تولید محتوا، یادداشت نمودن سرفصل ها می باشد. پس از کلمات کلیدی، سرفصل ها مهم ترین بخش یک محتوا محسوب می شوند. سر فصل ها کمک می کنند تا ذهن ما نسبت به محتوا شکوفا تر شود و در نتیجه بتوانیم اطلاعات بیشتری را در محتوا خود قرار دهیم. البته، فراموش نکنید که سرفصل های محتوا، می بایست به ترتیب باشند؛ چرا که اگر ترتیب آن ها نادرست باشد، موجب می شود تا خوانندگان و بازدید کنندگان علاقه چندانی به خواندن محتوا تولید شده نداشته باشند. برای بهبود کیفیت کار، می توانید از قوانین سئو نیز استفاده نمایید.

در مرحله سوم، می بایست تشخیص دهید که محتوا شما بازنویسی یا تالیف و یا ترجمه است؛ پس از آن با دقت محتوا خود را یادداشت نمایید و پس از یادداشت نمودن، آن را با دقت مشاهده کنید و تمامی قلط های املایی را تصحیح نمایید.

در مرحله آخر چک لیست تولید محتوا، می بایست یک پاراگراف برای جمع بندی بنویسید. بسیاری از افراد پیش از خواندن کل محتوا، جمع بندی آن را مطالعه می کنند؛ به همین دلیل می بایست در هنگام یادداشت نمودن جمع بندی، سعی کنید تمامی نکات گفته شده در محتوا را به صورت خلاصه و مفید در چهار الی پنج سطر یادداشت نمایید و سعی کنید برای بهبود کیفیت کار، از قوانین سئو استفاده نمایید.

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، محتوا ها گزینه بسیار خوبی برای کسب در آمد می باشند. اما برای آن که بتوانید محتوای خوبی داشته باشید می بایست نکاتی را رعایت نمایید. یکی از مهم ترین نکاتی که موجب می شود محتوا شما ناب باشد، رعایت چک لیست تولید محتوا است. با رعایت چک لیست، می توانید محتوایی مفید داشته باشید تا افراد با خواندن آن، لذت ببرند.

تولید محتوای متنی

یکی از راه های کسب در آمد از طریق فضای مجازی، تولید محتوای متنی می باشد. امروزه بسیاری از افراد از طریق تولید محتوا های متنی علمی و تبلیغاتی کسب در آمد می کنند. علاوه بر آن، شغل تولید محتوا های متنی یکی از مهم ترین مشاغل فضای مجازی می باشد چرا که اطلاعات تمامی وبسایت ها، از تولید محتوا های متنی بدست می آید. جالب است بدانید که شغل تولید محتوا، شغلی آسان و راحت می باشد که همه افراد می توانند آن را در کمترین زمان ممکن فرا بگیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایای شغل تولید محتوا های متنی آشنا شوید.

ابزار های لازم برای تولید محتوای متنی

برای آن که بتوانید محتوای متنی مرغوب و بدون نقصی را تولید نمایید، می بایست ابزار هایی داشته باشید تا به کمک آن ها محتوای خود را بنویسید. یکی از مهم ترین ابزار ها، رایانه یا تلفن همراه می باشد که به وسیله آن محتوای خود را بنویسید و منتشر کنید. البته، فراموش نکنید که برای تولید محتوا های متنی می بایست سیستم تلفن همراه یا رایانه شما کاملا بروز باشد تا در حین نوشتن و منتشر نمودن محتوا به مشکل برخورد نکنید.

یکی دیگر از ابزار های مهم جهت تولید محتوای متنی، نرم افزار ورد می باشد. نرم افزار ورد، دارای قابلیت های زیادی از جمله تنظیم اندازه کلمات، سنجش قلط های املایی، تعویض نوع فونت و … می باشد که سبب می شود نوشتن محتوای متنی با آن آسوده تر شود. علاوه بر آن، در بخش پایین صفحه نرم افزار ورد، تعداد حروف، کلمات و خط ها به صورت دقیق نشان داده می شود تا کاربران بتوانند تشخیص دهند که چه مقدار نوشته اند. اگر می خواهید در تولید محتوا دچار مشکل نشوید، برای نوشتن حتما نرم افزار ورد را انتخاب نمایید.

قوانین تولید محتوای متنی

برای آن که بتوانید محتوا های متنی خوبی تولید نمایید، می بایست به یک سری قوانین و نکاتی توجه نمایید. رایج ترین قوانین برای تولید محتوا های متنی، قوانین سئو می باشند. قوانین سئو، دسته قوانینی هستند که به افراد کمک می کنند تا بتوانند محتوای متنی بسیار خوب و بدون نقصی ارائه دهند. جالب است بدانید که فیلتر های قوانین سئو، تمامی معایب محتوای متنی شما را مشخص می کنند و تا آن ها را برطرف ننمایید، نمی توانید محتوای متنی خود را ثبت نمایید. به همین دلیل پیروی از قوانین سئو در تولید محتوا های متنی امری ضروری است.

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، یکی از شغل های پر در آمد امروزی تولید محتوای متنی می باشد. برای آن که بتوانید بازار کار خوبی را برای خود رقم بزنید و مشتریان زیادی داشته باشید، می بایست محتوا های متنی با کیفیت تولید نمایید. برای تولید نمودن محتوا های متنی با کیفیت، می بایست تمامی قوانین و نکات را رعایت نمایید تا بتوانید محتوای متنی بی نقص و با ارزشی داشته باشید.

دوره تولید محتوا

شرکت در جلسات آموزشی دوره تولید محتوا، می تواند دری به سوی کسب در آمد های زیاد باشد. امروزه، با گسترش علم و تکنولوژی موجب شده تا محتوا ها در زندگی روزمره ما کاربرد های بسیار زیادی داشته باشند. به عنوان مثال، اگر یک سوال برایتان پیش آید سریعا تلفن همراه خود را بر می دارید و در گوگل جستجو می کنید تا به جواب خود برسید. اما اگر محتوا ها نباشند دیگر نمی توانید با یک جستجو ساده در گوگل به جواب خود برسید. به همین دلیل شغل تولید محتوا، یک شغل بسیار مهم و پر کاربرد می باشد.

مزایای شرکت در جلسات آموزشی دوره تولید محتوا

امروزه به دلیل شیوع بیماری و ویروس های مختلف و هوای بسیار آلوده، نمی توان در بیرون از منزل و محیطی های باز کسب در آمد نمود. به همین دلیل با شرکت در جلسات آموزشی تولید محتوا می توانید روش کسب در آمد در منزل یا هر جای دیگری که حضور دارید را بیاموزید و در کمترین زمان ممکن به در آمد های بالایی برسید. اما در نظر داشته باشید که می بایست مطالب گفته شده را در جلسات آموزشی به خوبی بیاموزید تا بتوانید محتوا های خوبی تولید نمایید و به در آمد های خوبی برسید.

یکی دیگر از مزایای شرکت در جلسات آموزشی دوره تولید محتوا، یادگیری یک شغل آینده دار می باشد. همانطور که می دانید یکی از مشاغلی که در آینده می تواند بسیار پر در آمد باشد، تولید محتوا است. برای آن که بتوانید محتوا های بی نقص و عیبی را تولید نمایید، می بایست در جلسات آموزشی شرکت کنید. شرکت در جلسات آموزشی تولید محتوا موجب می شود تا بتوانید تمامی نکات لازم و ضروری مربوط به تولید محتوا را بیاموزید و در کمترین زمان ممکن بتوانید به در آمد های بالایی برسید.

علاوه بر آن، پس از اتمام جلسات آموزشی دوره تولید محتوا، مدرکی معتبر و ارزشمند به شما ارائه می شود که با استفاده از آن می توانید به عنوان یک کارشناس تولید محتوا در شرکت ها و ارگان های مختلف استخدام شوید و علاوه بر انجام تولید محتوا های فریلنسری، به صورت حضوری نیز محتوا تولید نمایید. با دارا بودن مدرک تولید محتوا، می توانید حتی آینده خود را بسازید و نگران شغل خود در آینده نباشید.

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، تولید محتوا شغلی پر درآمد و بسیار با پرستیژ می باشد. اما برای آن که بتوانید تولید محتوا را به بهترین شکل ممکن انجام دهید تا مشتریان زیادی مجذوب شما شوند، می بایست تمامی نکات مربوط به تولید محتوا را بدانید. برای آن که بتوانید تمامی نکات مربوط به تولید محتوا را به دقت بیاموزید و از آن ها استفاده نمایید، می بایست در جلسات آموزشی دوره تولید محتوا شرکت نمایید و نکات ضروری و مهم را از اساتید و مشاوران فرا بگیرید.

صفر تا صد تولید محتوا

دانستن صفر تا صد تولید محتوا، موجب می شود تا افراد بتوانند محتوایی مفید و مرغوب را ارائه نمایند. امروزه، یکی از راه های کسب در امد خوب، تولید محتوا می باشد. اما به دلیل حساسیت بالا، محتوا ها می بایست کاملا مفید و بی نقص باشد. به گفته آوینا کائوشینگ: محتوا ها به تمامی اشیاء ریز و درشت در زندگی، ارزش می دهد و ارزش آن ها را برای خوانندگان شرح می دهد. به طور کلی، محتوا ها به سه دسته علمی، تبلیغاتی و طنز تقسیم می شوند.

نکاتی درباره صفر تا صد تولید محتوا

یکی از نکات مهم درباره تولید محتوا، این است که بدانید چه نوع محتوایی برای موضوع ارائه شده مناسب تر است. محتوا ها در چهار قالب تصویری، ویدئویی، صوتی و متنی تولید می شوند. به همین دلیل، می بایست موضوع ارائه شده را سنجش نمایید و به طور کامل آن را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید قالب مناسب برای تولید محتوا موضوع را تشخیص دهید. البته، اکثرا کارفرما ها این کار را از پیش برای تولید کنندگان محتوا انجام می دهند و به آن ها می گویند که محتوا را در چه قالبی تولید نمایند.

یکی دیگر از نکات مهم در مورد صفر تا صد تولید محتوا متنی، رعایت برخی از قوانین می باشد. ممکن است تابحال از مطالعه برخی متن ها داخل وبسایت ها خسته شده باشید و تمایلی به خواندن کامل آن ها نداشته باشید. این امر زمانی رخ می دهد که تولید کننده محتوا، قوانین سئو را رعایت ننموده است. قوانین سئو، مجموعه قانون هایی هستند که تمامی نکات را راجع به محتوا متنی ارائه می دهند و نویسندگان محتوا را راهنمایی می کنند تا بتوانند محتوایی بی عیب و نقص ارائه دهند تا خوانندگان، از مطالعه محتوا آن ها لذت ببرند.

یکی از نکات بسیار مهم در مورد صفر تا صد تولید محتوا تبلیغاتی، منتشر نمودن آن می باشد. زمانی که محتوای ناب و بدون نقصی تولید نمودید، می بایست به فکر منتشر نمودن آن نیز باشید. بسیاری از افراد برای کاهش هزینه ها، محتوا های تبلیغاتی خود را در وبسایت های نا معتبر منتشر می کنند؛ این امر موجب می شود تا ارزش محتوا های شما کاسته شود و کمتر کسی آن ها را مطالعه نماید. برای آن که بتوانید ارزش محتوا خود را بالا ببرید، می بایست برای منتشر نمودن آن از وبسایت های معتبر و بزرگ استفاده نمایید تا افراد زیادی آن را مطالعه نمایند.

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، تولید محتوا می تواند گزینه بسیار خوبی برای کسب در آمد باشد. اما برای آن که یک تولید کننده محتوا خوبی باشید، می بایست نکاتی را رعایت نمایید تا بتوانید محتوایی مفید و بدون نقص ارائه دهید تا خوانندگان با مطالعه محتوای شما، نهایت لذت را ببرند. با دانستن صفر تا صد تولید محتوا، می توانید محتوا های مرغوب و بدون نقصی تولید نمایید و در کمترین زمان ممکن مشهور بشوید.

تولید محتوا خدمات

اگر در مشاغل خدماتی فعالیت می کنید و به دنبال راهی برای موفقیت خود هستید، بهترین گزینه برای شما تولید محتوا خدمات است. تولید محتوا از موثر ترین و پر کاربرد ترین روش ها برای افزایش تعداد مشتریان هر کسب و کار محسوب می گردد. کسب و کار های خدماتی نسبت به فروشگاهی از تعداد مشتریان کم تری برخوردار هستند. اما با استفاده از تولید محتوا به صورت خدماتی، تمامی مشاغل خدماتی می توانید در کمترین زمان ممکن شاهد افزایش چندین برابر شدن مشتریان خود باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تولید محتوا خدمات بیشتر آشنا شوید.

نحوه تولید محتوا خدمات تصویری

برای تولید محتوا تصویری خدماتی، می بایست ابتدا یک تصویر مرغوب و با کیفیت از کسب و کار خود آماده کنید. در تصویر سعی کنید به هیچ عنوان متن یا علامتی نگذارید. البته نا گفته نماند، برای افزایش کیفیت کار می توانید لوگو کسب و کار یا برند یا حتی نام نوشته شده بر روی بنر کسب و کار خود را بر روی تصویر به صورت کوچک و در گوشه آن قرار دهید. پس از آن، در زیر تصویر یک متن مفید و جذب کننده بنویسید و آن را در شبکه های اجتماعی پر بازدید نشر دهید.

تولید محتوا خدمات متنی

محتوا متنی، از جمله قالب محتوا های بسیار پر کاربرد و پر استفاده است. ثبت محتوا های متنی در وبسایت های سئو شده نسبت به شبکه های اجتماعی، می تواند موثر تر باشد. به همین دلیل سعی کنید در تولید محتوا متنی خدماتی خود، به بهترین شکل ممکن عمل کنید و یک متن بسیار مختصر و مفید درباره کسب و کار و خدمات خود بنویسید. پیشنهاد می شود برای بهبود کیفیت کار، پیش از ثبت کردن محتوا متنی در وبسایت آن را به افراد متخصص نشان دهید تا تمامی مشکلات آن برطرف شود و شما بتوانید محتوایی بدون نقص و مرغوب در وبسایت خود ثبت کنید.

مزایای تولید محتوا خدمات

یکی از مهم ترین مزایای تولید محتوا به صورت خدماتی، کاهش هزینه های تبلیغات است. امروزه هزینه های تبلیغات بسیار گران است و افراد زیادی از پرداخت آن ها عاجز هستند. اما هیچ جای نگرانی نیست؛ شما می توانید با تولید محتوا های خدماتی در هر قالبی، مشتریان را مجذوب کسب و کار خود کنید و در مدت زمان کمی به در آمد بالایی برسید و از شر کسادی بازار خلاص شوید. نا گفته نماند که این امر سبب مشهور شدن کسب و کار خدماتی شما نیز می گردد.

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، تولید محتوا خدماتی نقش بسزایی را در رونق کسب و کار ها به ویژه مشاغل خدماتی ایفا می کند. به همین دلیل، پیشنهاد می شود که اگر از کم بودن مشتریان و کسادی بازار خسته شدید، فرصت را غنیمت شمارید و با کمک افراد متخصص به تولید محتوا خدماتی باکیفیت بپردازید تا بتوانید این مشکل را به بهترین شکل از بین ببرید.

تولید محتوا خلاقانه

یکی از مهم ترین نکاتی که تولید کنندگان محتوا باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، تولید محتوا خلاقانه است. یکی از مشاغل بسیار پر کاربرد و پر درآمد امروزی که می تواند سبب موفقیت افراد گردد، تولید محتوا است. محتوا در قالب های تصویری، صوتی، ویدئویی و متنی تولید می شوند. اما بیشترین محتوا هایی که مورد پسند عام قرار می گیرند، محتوا های تصویری و ویدئویی هستند. اما امروزه افراد بسیار زیادی وجود دارند که دست به تولید محتوا های ویدئویی در قالب طنز، تبلیغاتی و خبری برده اند. به همین دلیل، اگر می خواهید در صحنه رقابت آن ها رتبه اول را از آن خود کنید، می بایست به تولید محتوا خلاقان بپردازید. در ادامه با ما همراه باشید تا با شیوه های خلاقانه تولید محتوا بیشتر آشنا شوید.

نکاتی در زمینه تولید محتوا خلاقانه

از مهم ترین نکات در زمینه تولید خلاقانه محتوا، می توان به نوآوری و نوین بودن طرح اشاره نمود. برخی از افراد سعی می کنند در محتوا خود یک خبر تکراری را به صورت متنوع بیان کنند. این امر سبب کاهش امتیاز محتوا شما می گردد. برای آن که بتوانید برترین محتوا را نصیب خود کنید، می بایست از جدید ترین ها همیشه صحبت کنید.
یکی دیگر از نکاتی که می بایست در زمینه تولید محتوا خلاقانه به آن توجه کنید، استفاده از فن بیان بسیار قوی است. اگر نتوانید در محتوا، در هر قالبی منظور خود را به مخاطبان برسانید، طبیعتا موفق نخواهید شد. به همین دلیل، باید پیش از تولید محتوا در هر قالبی چند مرتبه تمرین کنید تا بتوانید با صحبت های زیبا، مخاطبان زیادی را مجذوب محتوا های خود نمایید. این امر سبب مشهور شدن محتوا های شما در میان محتوا های دیگر نیز می گردد.

مزایای تولید محتوا خلاقانه

یکی از مهم ترین مزایای تولید محتوا خلاقانه، افزایش تعداد مخاطبان است. شاید از خود بپرسید که با افزایش مخاطبان، چه سودی نصیب من خواهد شد؟ هرچقدر که مخاطبان شما زیاد تر باشند، شما می توانید به وسیله تولید محتوا های تبلیغاتی مبالغ بالا تری تبلیغ کنید. به همین دلیل می بایست در تمامی محتوا های خود، دم از خلاقیت بزنید و به وسیله آن تعداد مخاطبان خود را چندین برابر افزایش دهید. یکی دیگر از مزایای تولید خلاقانه محتوا، مشهور شدن است. اگر به شهرت علاقه دارید، فرصت را غنیمت شمارید و به تولید محتوا های خلاقانه و مرغوب بپردازید.
همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، تولید محتوا یکی از شغل های برتر محسوب می گردد و از اهمیت زیادی در فضای مجازی برخوردار است. برای آن که بتوانید وارد این شغل بشوید و در آن قله های موفقیت را فتح کنید، می بایست خلاقیت خود را افزایش دهید. پیشنهاد می شود برای افزایش سطح خلاقیت خود در تولید محتوا، با افراد کارکشته و متخصص در این زمینه مشورت کنید و همیشه محتوا های مرغوب و پر طرفدار را بررسی نمایید.

تولید محتوا شبکه اجتماعی

یکی از مسائلی که سبب می شود مشتریان زیادی به کسب و کار شما فرا خوانده شوند، تولید محتوا شبکه اجتماعی است. امروزه بیش از 98 درصد افراد، اکثر اوقات خود را در فضای مجازی، علی الخصوص شبکه های اجتماعی سپری می کنند. شبکه های اجتماعی در سال های اخیر، بسیار پر کاربرد و پر استفاده شده اند و این امر سبب شده تا بسیاری از افراد محتوا های تبلیغاتی خود را به دست آن ها بسپارند.
برای آن که بتوانید مشتریان زیادی را به کسب و کار خود فرا بخوانید و از شر کسادی بازار خلاص شوید، می بایست دست از تبلیغات قدیمی و پیش پا افتاده بردارید به تبلیغات مدرن بپردازید. یکی از کم هزینه ترین انواع تبلیغات مدرن، تولید محتوا شبکه اجتماعی است. شما می توانید با تولید یک محتوا در قالب های متن، صوت، تصویر و ویدئو درباره کسب و کار مربوطه، فروشگاه خود را به مشتریان نشان دهید و آن ها را به کسب و کار خود فرا بخوانید. به همین دلیل پیشنهاد می شود اگر تابحال از این روش استفاده نکرده اید، حتما آن را امتحان کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با تولید محتوا شبکه اجتماعی بیشتر آشنا شوید.

مراحل تولید محتوا شبکه اجتماعی

اولین مرحله در تولید محتوا برای شبکه اجتماعی، جمع آوری اطلاعات مورد نیاز است. اگر برای تبلیغات خود قصد تولید محتوا در قالب های مختلف و ثبت آن در شبکه های اجتماعی را دارید، می بایست اطلاعات دقیقی راجع به کسب و کار خود داشته باشید. به عنوان مثال باید کد پستی، آدرس دقیق، نوع محصولات، نوع برند و قیمت تمامی کالا ها را در محتوا خود قرار دهید تا بتوانید یک محتوا مختصر و مفید را به تولید برسانید و لذت ببرید.
در مرحله دوم تولید محتوا شبکه اجتماعی، پس از جمع آوری دقیق اطلاعات، باید محتوا مورد نظر را آماده کنید. اگر در زمینه تولید محتوا در هر قالبی مهارت ندارید، می توانید از افراد متخصص و کارشناسان تولید محتوا کمک بگیرید تا بتوانید محتوایی جذاب راجع به کسب و کار خود تولید کنید. پس از اتمام محتوا، می بایست یک کانال یا گروه در شبکه های اجتماعی پیدا کنید و محتوا خود را درون آن ها ثبت نمایید. البته، شما می توانید خودتان نیز یک کانال در شبکه های اجتماعی تاسیس کنید ولی جذب ممبر و مخاطب برای آن ممکن است کمی طول بکشد.

کاربرد تولید محتوا شبکه اجتماعی

از مهم ترین کاربرد های تولید محتوا در شبکه های اجتماعی، می توان به شهرت کسب و کار ها اشاره نمود. شما با ثبت محتوا خود در شبکه های اجتماعی، می توانید کسب و کار خود را به هزاران نفر نشان دهید و آن ها را به کسب و کار خود فرا بخوانید. همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، تولید محتوا شبکه اجتماعی از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین دلیل پیشنهاد می شود اگر به دنبال راهی برای تبلیغات کسب و کار خود هستید، حتما از این روش استفاده نمایید.