یکی از مسائل بسیار مهم در بازاریابی محتوا، توجه به تقویم محتوایی می باشد. تقویم های محتوایی، این امکان را به شما می دهند که بدانید در طول یک ماه چقدر محتوا تولید نموده اید و آن ها را منتشر کرده اید و تعداد آن ها از دستتان خارج نمی شود. تقویم های محتوایی، دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام دارای انواع مختلفی می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع تقویم های محتوایی بیشتر آشنا شوید و بدانید که چگونه از آن ها استفاده کنید.

قسمت های مهم تقویم محتوایی

برای مرتب سازی و مشخص نمودن تعداد کلمات و تاریخ تولید محتوا، از تقویم های محتوایی استفاده می شود. تقویم های محتوایی دارای بخش های فراوانی هستند که هر کدام وظیفه ای را بر عهده دارند و به ما اطلاعاتی می دهند. قسمت های مختلف تقویم های محتوایی شامل: تاریخ نوشتن و اتمام محتوا، نام مسئول و کارفرما هر بخش، موضوع و عنوان های محتوا، اولویت بندی محتوا ها، هشتک و کلمات کلیدی و وبگاه های انتشار محتوا ها می باشد. تمامی این بخش های در تقویم های محتوایی، موجب می شود تا افراد بتوانند تمامی نکات ریز و درشت را درباره تولید محتوا های خود بدانند.

ابزار های مناسب برای طراحی تقویم محتوایی

یکی از نکات مهمی که باید بدانید، این است که تقویم های محتوایی همانند یک اپلیکیشن یا نرم افزار نیستند و می بایست برای استفاده از آن ها، با کمک ابزار های پیشرفته تقویم محتوایی خود را طراحی نمود. طراحی تقویم های محتوایی کار بسیار راحتی است که همه افراد می توانند آن را انجام دهد. ابزار های پر کاربرد در زمینه طراحی تقویم های محتوایی شامل: ترلو، آسانا، ایر تیبل و زنکیت می باشد. با کمک این ابزار ها می تاونید تقویم های محتوایی خود را به بهترین شکل ممکن طراحی نمایید. برای دریافت مشاوره تولید محتوا اینجا کلیک کنید.

چرا باید تقویم محتوایی داشته باشیم؟

یکی از مسائلی که یک تولید کننده محتوای با تجربه باید به آن توجه داشته باشد، این است که بداند در ماه گذشته چه مقدار محتوا و در چه تاریخی تولید نموده است. به همین دلیل تولید کنندگان محتوا ها نیاز شدیدی به تقویم های محتوایی دارند. علاوه بر آن، تقویم های محتوایی دارای مزایای فراوانی از جمله: صرفه جویی در زمان، پست گذاشتن منظم و افزایش مشتریان، جلب اعتماد کاربران شبکه های اجتماعی و وبسایت ها و جلب اعتما کاربران می باشد.

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، تقویم های محتوایی دارای کاربرد های فراوانی هستند. برای آن که بتوانید یک تولید کننده محتوا خوب و کار بلد باشید، می بایست ماهانه یک تقویم محتوایی برای خود درست کنید و طبق آن عمل نمایید تا بتوانید رضایت و اعتماد مشتریان خود را جلب نمایید و روز به روز در آمد خود را افزایش دهید. پیشنهاد می شود برای بهبود کیفیت کار، سعی کنید از نرم افزار های معتبر از جمله ترلو، برای ساخت تقویم محتوایی خود استفاده نمایید. آموزش تولید محتوا با موبایل را اینجا بخوانید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.