نمی توان در مورد کسب و کار و تجارت در دنیای امروز و قرن بیست و یک صحبت کرد، اما نقش بازاریابی مدرن در این روند و تغییرات جهانی را نادیده انگاشت. به عبارت دیگر، موضوع بازاریابی و همچنین تجارت و بازرگانی هیچ گاه از یکدیگر قابل تفکیک و جداسازی نبوده و هر زمان با روش ها و راهکارهای متفاوت و به صورت های گوناگونی موجب تاثیرگذاری بر یکدیگر شده اند. شاید با توجه به این مقدمه، بتوان نقش ویدئو مارکتینگ را بهتر و ملموس تر در میان دنیای بازاریابی امروز یافت.
نباید فراموش کرد که بازاریابی صرفا اختصاص به حوزه ی کسب و کار و تجارت ندارد و در دنیای امروزه، برای هر فعالیت در هر حوزه ای اعم از اقتصادی، رسانه ای، تحقیقاتی و … که نیازمند معرفی و اطلاع رسانی باشد، می توان بازاریابی مخصوص و روش های متفاوت و البته هم سویی برای مارکتینگ تعریف و اجرا نمود.
به همین ترتیب، با گسترش و پیشرفت انواع صنایع و رشته های گوناگونی که به نوعی منجر به ایجاد گردش مالی و همچنین اثرات فرهنگی و اجتماعی می گردند، بازاریابی نیز از فرم سنتی خارج شده و در حال تکامل در فرآیندی نوین است که آن را بازاریابی آنلاین می نامیم.
این نوع جدید، شامل به کار گیری امکانات و تجهیزات و قابلیت های گوناگون تکنولوژی قرن حاضر برای پیشبرد امور مارکتینگ است. لذا با توجه به تنوع و گستردگی ابعاد مختلف این قابلیت ها، روش ها و انواع بازاریابی نیز در شاخه ها و مسیرهای تازه و جداگانه ای شکل گرفته و به پیش می روند.
از جمله این روش ها می توان به بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و همچنین بازاریابی کلیکی اشاره نمود که هر یک روند و دنیای جداگانه و پر پیچ و خم خود را شکل داده اند.
یکی از همین انواع بازاریابی، به نام بازاریابی ویئویی و یا ویدئو مارکتینگ، توانسته است جایگاه خوبی در میان مخاطبین عرصه ی معرفی و توسعه ی برند ها و تجارت ها ایفا کرده و طرفداران و کاربران فراوانی برای خود جمع آوری کند.

ویدئو مارکتینگ به چه معناست؟

در اصل ویدئو مارکتینگ عبارتست از معرفی یک برند، کالا، خدمات یا معرفی ایده و پروژه هایی که با استفاده ی همزمان از ابزار تصویر و صدا، تاثیرگذاری مهمی بر ذهن بیننده یا مخاطب خود گذاشته و می تواند او را برای اخذ یک تصمیم درست در هر زمینه ای که مورد نیاز باشد یاری داده و یا نگرش و دانش وی نسبت به موضوعی خاص را وسیع تر و عمیق تر گرداند.
بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ را می توان یکی از ملموس ترین و مورد استفاده ترین انواع بازاریابی دانست چرا که انتقال مفاهیم و پیام های گوناگون به ذهن عموم افراد جامعه به یاری همزمان تصویر و صدا، بسیار اثرگذارتر و پایدارتر خواهد بود. این اثرگذاری حتی اگر در حد ایجاد یک خاطره ی کوچک در ذهن و یا حتی ثبت یک نام و تصویر لوگوی یک برند در خاطر باشد، تا حدی رسالت خود را به پیش برده و توانسته است نسبت به جلب توجه افرادی که مشتریان بالقوه ی ایده یا کالا نامیده می شوند، موثر و مفید واقع شود.
همچنین ویدئو مارکتینگ با بهره گیری از روش های نوین ضبط و پخش صدا و تصویر، این امکان را یافته تا کیفیت کار خود را افزایش داده و تصویر بهتری را در سطح بالاتری از وضوح و شفافیت تولید کند.
یکی دیگر از قابلیت های موجود برای تنوع بخشی به نحوه ی کار ویدئو مارکتینگ، امکان ساخت و تدوین انیمیشن ها و یا تصاویر متحرک گرافیکی است.
این تصاویر که در حقیقت محصول تخیل انسان از مجرای مهارت های مختلف طراحی، نرم افزاری و سخت افزاری و تدوین به حساب می آیند، می توانند مفاهیم و پیام هایی را در فاصله ی کوتاه و به صورت متمرکز تولید و ارسال کنند که امکان ارسال این مفاهیم با ساخت تصاویر مستند و تهیه ویدئو از دنیای واقعی، احتمال دارد بسیار مشکل و یا حتی غیر ممکن باشد.
دلیل اصلی این مشکل را نیز می توان ناشی از غیر قابل تغییر بودن دنیای واقعی و نیاز به نمایش برخی مطالب و تعاریف ویژه با هدف تبلیغات و ارزش گذاری ها دانست.
حرکت و فعالیت در چنین حوزه ای که امروزه نام موشن گرافیک را به خود گرفته، توانسته است فرآیندهای جدیدی را در دنیای پیچیده و تو در توی بازاریابی آنلاین به وجود آورد. در حقیقت موشن گرافیک به عنوان شاخه ای از ویدئو مارکتینگ، که معنای ساده و لغوی گرافیک های متحرک می باشد، توانسته است بسیاری از قابلیت های یک برند را در طی مسیر معرفی با شیوه ها و روش های مختلف و بهتر است بگوییم با ایجاد تصاویر و انیمیشن های متنوع، با جذابیت ویژه ای نشان دهد و نظر مشتری یا مخاطب عام را به آن معطوف سازد.
امروزه موشن گرافیک با ایجاد فایل های سبک و فراگیر، یکی از پرکاربردترین ابزار برای صاحبان صنایع و کارآفرینان و فعالان کوچک و بزرگ عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.