از زمانی که شهرها به عنوان خاستگاه های سکونت انسان شکل گرفتند و بخشی از داد و ستد و فروش یا خرید کالا، در قالب مغازه و یا حجره ها به وجود آمدند، رقابت و تمایلی طبیعی برای نشان دادن کیفیت محصول و کالای ارائه شده و توانایی و تعامل مناسب برای فروش بهترین کالا و ارائه بهترین خدمات شکل گرفت و به طور کلی می توان گفت که این تبلیغ و معرفی تجاری، دو جنبه داشته است: اولین جنبه، چگونگی عملکرد فروشنده و صاحب کالا یا به عبارت بهتر، چگونگی معرفی و عرضه ی مناسب محصول توسط ارائه دهنده بوده است. جنبه ی دیگر در این تعامل، رضایت مشتری و دریافت و به کار گیری نظر مشتری یا تحویل گیرنده ی کالا و خدمات. بعبارتی جنبه ی اول از سوی فروشنده و جنبه ی دوم از سوی خریدار بوده است. شاید برای پی بردن به اهمیت بهینه سازی سایت، تحلیل کلی و نگاهی گذرا به این تاریخ طولانی و البته پیچیده، خالی از فایده نباشد.
در طول قرون مختلف، این دو جنبه ی کلی معرفی و ارائه نظر، به روش ها و با استفاده از ترفندها و امکانات متفاوتی انجام می شده اند. در ساده ترین و معمول ترین حالت، فروشنده یا صاحب کالا و خدمات، محصول و توانایی خود را با فریاد و آواز معرفی می کرده و مشتریان نیز متقابلا در صورت تمایل به اعلام نظر و یا نقد فروشنده، به صورت رو در رو و کلامی و یا اعتراض آن را اعلام می کرده اند. البته ناگفته نماند که این روش هنوز هم در بازارهای شهری و روستایی و یا بازارهای روز سنتی معمول و رایج است و حال و هوای جالب خود را دارد.
بی شک می دانیم که زندگی همزمان انسان امروز، در دو دنیای واقعی و مجازی به پیش می رود و بخشی از زمان روزمره صرف گشت و گذار با اهداف مختلف در هر دوی این فضاها شده است. در واقع اهمیت بهینه سازی سایت، می تواند مربوط به دومین دنیایی باشد که انسان عصر مدرن به بعد، زندگی مجازی خود را در آن می گذراند.
همان گونه که ساعاتی از روز در محل کار صرف فعالیت فیزیکی یا فکری با هدف کسب درآمد و یا انجام تجارت شود، بخشی از زمان نیز معطوف به استفاده از امکانات دنیای مجازی به منظور رونق اقتصادی فردی و خانوادگی است.
و همان طور که ممکن است ساعاتی در هفته را به تفریح و انجام سرگرمی در پارک یا مسافرت به نقاط دیدنی بگذرانیم، ممکن است ساعاتی را نیز به وب گردی و پرسه زدن در وبسایت های مرتبط با این موضوع اختصاص دهیم.
به همین منوال، همان گونه که از هزاران سال پیش، هر پیشه ور و فعال در دنیای قدیم، مغازه یا غرفه و جایی برای عرضه ی محصول و خدمات خود و دریافت و استفاده از نظر مشتریانش داشت، امروزه نیز هر کس بعنوان شخصی عادی و یا صاحب کار و تجارت و ایده، می تواند در دنیای دوم زندگی خود و دیگران، یعنی دنیای مجازی، صفحه ای اینترنتی داشته باشد.
همچنین بد نیست این طور به موضوع نگاهی بیندازیم که در قدیم، شخصیت، میزان فعالیت و از گاهی زنده یا مرده بودن شخص، وابسته به سلامت و کیفیت دکان و غرفه ای بود که محصولش را در آنجا عرضه می کرد، و در صورتی که به شادابی و رونق محل کسب و کار خود اهمیت می داده، به مثابه انسانی فعال و موفق شناخته می شده است.
همچنین در دنیای مجازی، اگر صاحب هر وبسایت به اهمیت بهینه سازی سایت خود واقف باشد، به نوعی تلاش خود برای حفظ جایگاه و موفقیت کاری اش را نشان داده است. وجهه و جلوه ی یک وبسایت حرفه ای، می تواند نشان دهنده ی کیفیت کار، سلامت فکری، مشتری مداری و علاقه به فعالیت توسط کارآفرین یا گروه صاحبان صنعت و ایده دارد.

یکی از نشانه های پویایی یک وبسایت و به عبارت دیگر، اهمیتی که صاحبان و گردانندگان آن به عملکرد خود می دهند، سادگی و در عین حال طراحی زیبا و شکیل صفحات شامل رنگ بندی و چیدمان مطالب است.
به عبارت دیگر، بخشی اهمیت بهینه سازی سایت مربوط به اهمیت طراحی و جلوه ی صفحاتی است که قرار است چشم و ذهن بیننده، مشتری و یا تحویل گیرنده ی کالا و خدمات را به خود معطوف دارد.
این موضوع با چیدمان و زیبایی و نظم اجناس غرفه یا دکان پیشه وران قدیم و امروزی هم نظیر است. بی شک زمانی که با مغازه ای کثیف و بی نظم و بد منظر مواجه شوید، تمایلی به وارسی اجناس و خرید از آن ندارید.
یکی دیگر از نشانه های اهمیت به بهینه سازی سایت، توجه به دسترسی آسان کاربر به قسمت های مختلف و سولت در کسب آگاهی از مطالب کلی یا جزئی مربوط به کالا یا خدمات و ایده هاست. چرا که در صورتی که صاحب سایت اهمیت به بهینه سازی سایت را رعایت کند، کاربر می تواند به آن وبسایت نه صرفا به عنوان یک محل عرضه، که به عنوان منبعی برای تبادل اطلاعات و دانش نظر مثبت داشته باشد. برای دریافت مشاوره سئو اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.