بسیاری از مردم عادی و حتی برخی از مدیران ارشد، برندینگ را در لوگو و برخی تبلیغات دم دستی خلاصه می کنند. برندینگ در ذهن این افراد آنقدر تنزل پیدا کرده است که حتی معنای درست برندینگ را قبول نکرده و آن را غیرضروری می دانند.
برندینگ مفهوم وسیع و جامعی است که باعث شناخته شدن هرچه بهتر یک کسب و کار یا شخص می گردد. مجموعه اقداماتی که برای این هدف انجام می شود نیز تحت عنوان (( برندسازی )) شناخته و مشاوران این حوزه نیز مشاور برندینگ نامیده می شوند.
برندینگ یکی از مهمترین جنبه های یک کسب و کار است و عدم توجه به آن ، آن هم در بازار کنونی باعث شکست کسب و کار خواهد شد. کسب و کارهای نوپا به ویژه استارتاپ ها باید تمامی تلاش خود را برای برندسازی صحیح و کامل به کارگیرند تا در این رقابت نفس گیر توان مبارزه داشته باشند. در حال حاضر برای ارزیابی موفقیت یک کسب و کار به میزان نفوذ برند آن دقت می شود.
هدف اصلی در برندینگ ، ایجاد یک حس خوب در مشتری نسبت به کسب و کار است. ایجاد این حس می تواند در مجموعه اقداماتی خلاصه شود که شاید مشخص ترین آن ها ، انتخاب و طراحی لوگو و لوگوتایپ باشد. نکته دیگری که در برندسازی اعمال می شود، نگاه به آینده است. صاحبان برند باید تمامی تمرکز خود را برای یک چشم انداز روشن به کار گرفته و برای آن برنامه ریزی کنند. در واقع برندسازی استفاده از فرصت های مختلف برای القا این تفکر است که یک کسب و کار چرا در حال و در آینده بهتر از دیگر برند های موجود دربازار است.
بزرگان علم تبلیغات بر این باورند که کارآفرینی و راه اندازی یک کسب و کار، بدون تفکر برندینگ و محوریت برند برای آن، یک اشتباه نابخشودنی در تجارت است!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.