پیش از آن که بخواهید برای کسب و کار خود یا کسب در آمد خود اقدامی کنید، می بایست هزینه تولید محتوا را بدانید. محتوا ها در زندگی امروزی ما کاربرد های فراوانی دارند و مهم ترین وظیفه آن ها، ارائه اطلاعات درباره هر وسیله ای می باشد. محتوا ها در چهار قالب متنی، صوتی، تصویری و ویدیویی تولید می شوند که هر کدام مورد استفاده یک نوع کسب و کار است. برای آن که بخواهید برای کسب و کار خود تولید محتوا انجام دهید، می بایست پیش از هر چیزی تمامی هزینه های آن را بدانید.

عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه تولید محتوا متنی

یکی از مهم ترین عواملی که بر روی قیمت محتوای متنی تاثیر گذار است، نوع آن می باشد. محتوا های متنی به دو صورت انگلیسی و فارسی تولید می شوند و محتوا های تولید شده انگلیسی دارای نرخ دو برابر نسبت به فارسی هستند. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت تولید محتوای متنی، تعداد کلمات و صفحات است. بیشتر برای قیمت گذاری بر روی محتوا های متنی، از تعداد کلمات استفاده می نمایند و به ازای هر کلمه، قیمتی را در نظر می گیرند.

عوامل موثر بر روی هزینه تولید محتوا صوتی

محتوا های صوتی، بیشتر برای مجلات و کتاب های صوتی مورد استفاده قرار می گیرند. محتوا های صوتی به دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شوند. برای آن که بتوانند بر روی محتوا های صوتی قیمت گذاری کنند، از زمان آن استفاده می نمایند. به عنوان مثال اگر محتوای صوتی در زمان 10 دقیقه تولید شده باشد، به ازای هر دقیقه 5 هزار تومان برای آن در نظر می گیرند. البته، روش های دیگری برای قیمت گذاری بر روی محتوا های صوتی از جمله تعداد صفحات خوانده شده توسط گوینده وجود دارند ولی کارفرما ها از این روش قیمت گذاری کمتر استفاده می نمایند.

چگونه بر روی محتوا های تصویری قیمت می گذارند؟

محتوا های تصویری به دو صورت عکس و ویدئو می باشند. جالب است بدانید که تولید محتوای تصویری پر هزینه ترین نوع تولید محتوا می باشد. برای قیمت گذاری بر روی محتوا های تصویری، به ازای هر عکس گرفته شده هزینه ای را برای تولید کننده محتوا در نظر می گیرند. اما برای قیمت گذاری و متوجه شدن هزینه تولید محتوای ویدویی، به ازای هر دقیقه محتوا را قیمت گذاری می کنند. به عنوان مثال اگر محتوای ویدیویی تولید شده 10 دقیقه باشد، به ازای هر یک دقیقه آن 2 هزار تومان در نظر می گیرند.

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، تولید محتوا می تواند گزینه خوبی برای کسب در آمد باشد. برای آن که بتوانید برای کسب و کار خود محتوا هایی تولید نمایید که مشتریان زیادی را به فروشگاه خود فرا بخوانید، می بایست از تمامی هزینه تولید محتوا مطلع باشید تا بتوانید برنامه ریزی دقیق باتوجه به مبلغ پرداختی جهت تولید محتوا داشته باشید. برای دریافت مشاوره تولید محتوا اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.