ایمیل مارکتینگ یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی است که کمتر به آن توجه می شود. برخی گمان می کنند که ایمیل و به طبع آن ایمیل مارکتینگ جایگاه خود را در بازاریابی دیجیتال از دست داده است؛ این در حالی است که اهمیت موضوع ایمیل مارکتینگ همچنان پا برجاست و به این سادگی از گردونه رقابت خارج نخواهد شد.

در مقالات دیگر به موضوع ایمیل مارکتینگ و اهمیت آن در تبلیغات صحبت خواهیم کرد. در اینجا قصد داریم با آن دسته از افرادی که از این قابلیت فضای مجازی برای تبلیغات استفاده می کنند سخن گفته و نکاتی هرچند ساده را برای بالابردن بهره وری ایمیل مارکتینگ مطرح کنیم.

نکات طلایی در ایمیل مارکتینگ

  1. حتما قبل از اینکه اقدام به ارسال ایمیل کنید ، یکبار دگر تمام بخش های آن را مرور کنید. ارسال اشتباهات در ایمیل می تواند کل کمپین ایمیل مارکتینگ شما را زمین بزند.
  2. ویراستاری ایمیل را فراموش نکنید. غلط های املایی را بگیرید و اصول نگارشی را رعایت کنید. وجود این غلط های املایی می تواند شرکت و سایت شما را در ایمیل مارکتینگ بی اعتبار کند.
  3. برای چک کردن نحوه مشاهده ایمیل توسط مخاطبین، یک نسخه از ایمیل را به ایمیل های خودتان در سرویس دهنده های مختلف ارسال کنید و ببینید که در کدام یک از آن ها ایمیل به شاخه اینباکس و در کدام یک به شاخه اسپم رفته است. اسپم نشدن ایمیل های ارسالی در ایمیل مارکتینگ بسیار اهمیت دارد.
  4. فراموش نکنید که تمامی لینک های داخل ایمیل را بررسی کنید. اگر از قالب قبلی ایمیل برای ایمیل جدید استفاده می کنید ممکن است لینک های مربوط به ایمیل قبلی درون ایمیل فعلی شما جا مانده باشد، قبل از ارسال حتماً این موارد را بررسی کنید.
  5. به تعداد ارسال ها اهمیت دهید؛ حتی اگر از بهترین سرویسهای SMTP استفاده می کنید اصلاً ایده خوبی نیست که یک باره ده هزار ایمیل را ارسال کنید. در ایمیل مارکتینگ بهترین تنظیم ارسال ایمیل، چهار ارسال در هر دقیقه است.
  6. زمان سنج باشید. طبق آمارهای بدست آمده بهترین زمان ارسال ایمیل ها شنبه ساعت هشت صبح است. هرگز ایمیل ها را جمعه ارسال نکنید. زیرا تا صبح روز شنبه ممکن است کاربر ایمیل های دیگری را نیز دریافت کند. باید ارسال را طوری تنظیم کنید که کاربر در زمانی که به محل کار خود می رود ایمیل شما جزو ۵ ایمیل اول لیستش باشد.
  7. نکته حیاتی برای کمپین ایمیل مارکتینگ شما این است که هرگز اسپم ارسال نکنید. ایمیل علاقمندان خودتان را جمع آوری کنید. ارسال اسپم هزینه زیادی را برای ایمیل مارکتینگ شما ایجاد می کند.
  8. ایمیل یکی از عوامل اعتماد سازی می باشد. سعی کنید در نوشته های ارسالی خودتان کاری نکنید که اعتماد کاربر از بین برود. صادق باشید و تمام اطلاعاتی که باید در آن موضوع به مخاطب داده شود را به وی انتقال دهید.
  9. در ایمیل های ارسالی اصل سادگی را رعایت کنید. هر چه ایمیل شما ساده تر باشد در نتیجه خواناتر خواهد بود. سعی کنید پیامتان را واضح به کاربر نشان دهید.
  10. محتوای ایمیل ارسالی را بر مبنای اهمیت، از زیاد به کم اهمیت مرتب کنید. سعی کنید این احتمال را بدهید که مخاطب ممکن است تنها خط اول را بخواند پس در همان خط اول وی را جذب کنید.
  11. کاربران را برای کلیک بر روی لینک ایمیل تشویق کنید. وقتی کاربران به سایت بر می گردند ممکن است به صفحه محصولات شما مراجعه کنند و محصولات شما را خریداری کنند.

با رعایت همین چند نکته ساده شاهد تغییراتی شگرف در نتایج کمپین ایمیل مارکتینگ هستیم. دقت کنید که نکات بالا گرچه ساده هستند ولی رعایت آن ها از الزامات ایمیل مارکتینگ است. برای دریافت مشاوره ایمیل مارکتینگ اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.