تا حدود سی سال پیش، حتی در کشور های اروپایی و امریکایی، عرضه و دریافت محصول یا کالا به جز روش سنتی یعنی داد و ستد رو در رو و دریافت پول چه از طریق تلفن و تحویل با پیک و چه با روش حضور و دیدار مستقیم، میسر و شناخته شده نبود. برای دریافت مشاوره تبلیغات کلیک کنید.

تبلیغات کلیکی

در حقیقت پیشرفته ترین روش، طی آن سال ها را می توان سفارش تلفنی کالا از روی فهرست کاغذی و سپس حمل و تحویل توسط پست یا پیک ارسال و دریافت وجه نقدی دانست. اگر گفته می شد که اتفاقی ساده یعنی کلیک با موس کامپیوتری، می تواند بخشی از شاخه ی بازرگانی و تجارت حتی در مقیاس های وسیع با گردش های مالی هنگفت را رقم بزند و نام تبلیغات کلیکی یا بازاریابی کلیکی به خود بگیرد، پذیرفتنی نبود.

در طول چند دهه ی اخیر، به طور چشمگیر و غیر قابل باوری مرزهای پیشرفت و استفاده از روش های نوین برای خرید و فروش محصولات، خدمات و حتی ایده ها و پروژه ها جا به جا شده است. شاید امروز برای یک کودک دبستانی، سفارش و خرید از طریق اینترنت امری بدیهی و نه چندان عجیب باشد، ولی همین اتفاق ساده، حدود سی سال پیش رویایی خارق العاده بود

به نسبت تغییر روش ها و متدهای مختلف و تکنولوژی های به کار رفته برای داد و ستد کالا طی این چند سال، طبیعی است اگر ادعا کنیم روش ها و ترفندهای بازاریابی نیز تفاوت و تغییر عمده داشته است، و از حالات سنتی و حضوری و رو در رو یا تلفنی، به انواع ابزار و راه های اینترنتی یا به عبارت بهتر آنلاین تبدیل شده اند و فرآیندی بسیار نوین، انعطاف پذیر و رو به توسعه به نام بازاریابی آنلاین تشکیل داده است.

بازاریابی آنلاین خود به تنهایی روش ها و قابلیت های گوناگونی دارد و از طرق مختلف تلاش می کند تا رابطه ی تجاری مناسبی میان کارفرما یا صاحب کالا و خریدار یا گیرنده ی محصولات و خدمات، برقرار کند. این اتفاق لزوما به معنای داد و ستد نبوده و در برخی موارد، صرفا آشنایی دو طرف و قرار گرفتن در مسیر مشترک انجام فعالیت های سودآور اقتصادی، می تواند نمونه و نتیجه ی خوبی برای یک روند بازاریابی حساب شده باشد.

مزایای تبلیغات کلیکی

همان طور که اشاره شد در همین راستا یکی از انواع بازاریابی آنلاین، بازاریابی کلیکی یا تبلیغات کلیکی است. در واقع ایده ی این روش، استفاده ای بسیار هوشمندانه و حرفه ای برای جلب توجه مشتری و تامین خواسته ی او می باشد.

جامعه مخاطب و به عبارت بهتر مشتریان بالقوه ی این نوع بازاریابی و تبلیغات، در بهترین حالت افرادی هستند که برای جستجوی موضوعی خاص و کارا و خدماتی مشخص، در اینترنت به دنبال سوژه ی مورد نظر خود می گردند. این افراد را می توان به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد:

دسته ی اول، ممکن است نیاز خاصی در ذهن داشته باشند و گاهی اگر موردی مناسب و هماهنگ با نظر و خواست خود دیدند، آن را بررسی و انتخاب کنند. به عنوان مثال، این حالت شبیه زمانی است که به قصد خرید از خانه بیرون نرفته اید ولی حین قدم زدن در خیابان و دیدن ابزاری در ویترین یک مغازه، به یاد می آورید که به این ابزار نیاز داشته اید و سپس برای خرید آن اقدام می کنید.

این نوع افراد، بخشی از جامعه ی مورد توجه اپراتور تبلیغات کلیکی و یا بازاریاب کلیکی را به خود اختصاص می دهند.

گروه دوم، افرادی هستند که اصلا به نیت و با برنامه ی قبلی خرید کالا و خدمات به فضای مجازی وارد می شوند و به جستجوی متمرکز برای یافتن محصول مورد نظر خود می پردازند. این حالت هم دقیقا شبیه زمانی است که شما از خانه بیرون می روید فقط با این نیت که یک دست پوشاک زمستانه خریداری کنید و تقریبا غیر ممکن است که دست خالی به خانه باز گردید.

در حوزه تبلیغات و بازاریابی کلیکی، این افراد سوژه ها و مخاطبین بسیار مهم تر و جدی تری به شمار می روند. چرا که در زمان خاص به فضای مجازی آمده اند صرفا و تنها با این هدف که کالا و محصول مورد نیاز خود را خریداری کنند.در اینجاست که نکته ی مهم، سوژه ای خواهد بود که جستجوگر یا خریدار به آن توجه می کند و توجه به این سوژه در صفحات اینترنتی، یعنی کلیک بر روی آن. در واقع هر چه قدر تعداد کلیک بر روی یک لینک یا تبلیغ بیشتر باشد، به این معنا است که تبلیغات کلیکی یا بازاریابی کلیکی توانسته است بهتر و توانا تر نظر و نگاه مشتری را به سمت خود بکشاند.

در حوزه بازاریابی آنلاین و تبلیغات کلیکی، مکانیزم ها و مسیرهای گوناگونی برای بالا بردن تعداد کلیک بر روی آگهی و اطلاعیه مورد نظر وجود دارد که کسب مهارت و توانایی در این مکانیزم ها، شخص را تبدیل به یک بازاریاب یا اپراتور تبلیغات کلیکی حرفه ای خواهد کرد تا جایی که این مهارت و حرفه، مورد توجه بسیاری از فعالان و کارآفرینان در حوزه ی تجارت آنلاین قرار گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.